Zdrowy Maluch
"Uczyć szczegółów, znaczy gmatwać, uczyć związków - znaczy umożliwiać rozpoznanie".
Maria Montessori
MISJA
Budowanie trwałej wzajemnej, więzi między dziećmi, dziećmi i rodzicami oraz między rodzicami a przedszkolem, wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka zgodnego z jego możliwościami, potrzebami i zainteresowaniami oraz budzenie naturalnej motywacji dziecka do:
samodzielności w odkrywaniu i przyswajaniu wiedzy o otaczającej rzeczywistości rodzinnej, społeczno-przyrodniczej i technicznej
oraz aktywnego życia w tych środowiskach;
przekształcania rzeczywistości, by było przygotowane na zmianę i radziło sobie z przeżywaniem porażki i sukcesu;
akceptowania rówieśników ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz innych narodowości;
bycia samodzielnym w sytuacjach społecznych, czyli nabywania umiejętności podejmowania decyzji i uzasadniania swoich racji;
kontynuowania wychowania domowego;
kreatywnego myślenia i twórczego działania.
WIZJA
Wizja Przedszkola zakłada, że przedszkole jako instytucja edukacyjna:
jest placówką nowoczesną, przyjazną, innowacyjną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole nastawionych na osiąganie sukcesów;
jest wspólnotą osób uczących się i każde dziecko ma być w niej aktywne;
tworzy środowisko sprzyjające aktywnemu uczeniu się poprzez nawiązywanie kontaktów partnerskich, współdziałaniu w poszukiwaniu wiedzy, odważnemu, ale akceptowanemu społecznie, wyrażaniu myśli i uczuć, zachowaniu świadczącemu o rozumieniu innych i korzystaniu z ich zasobów wiedzy, konstruowaniu własnej wiedzy i poszukiwaniu sensu poznawanych treści;
rozwija świadomość istnienia odmienności językowej i kulturowej;
umożliwia uczenie się w środowisku o dwoistym charakterze – w naturze i kulturze,
z których wynikają wartości poznawcze, etyczne, ontyczne i estetyczne;
częściowo i celowo pracuje w oparciu o metodę Marii Montessori i wykorzystuje aktywizujące metody pracy;
umożliwia rozwijanie zainteresowań, zdolności oraz wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom;
wyposaża każde dziecko w umiejętność odbioru piękna zawartego w sztuce, kulturze i drugim człowieku;
pracuje w oparciu o program ukierunkowany na dziecko, jego możliwości i potrzeby;
umożliwia dziecku wielostronny rozwój we wszystkich sferach osobowości poprzez aktywne uczestnictwo w procesie edukacji;
pracuje nad przekonaniem dorosłych, że prawa i potrzeby dziecka są najwyższą wartością;
wyróżnia się w środowisku społecznym i jest otwarta na współpracę;
gwarantuje taki dobór kadry pedagogicznej, by jej członkami był zespół ludzi wykształconych, kreatywnych, pracujących systemem otwartym, opartym na metodach aktywizujących i inicjujących proces wychowawczo – dydaktyczny zgodnie z najnowszymi trendami w edukacji;
daje szanse rodzicom bycia współautorami życia przedszkola.
Człowiek w swojej naturze ma zapisaną potrzebę rozwoju. Wielu pedagogów i psychologów poświęciło się studiowaniu specyfiki działania
i uczenia się dziecka, ponieważ jego gotowość do zdobywania umiejętności i wiedzy zmienia się w poszczególnych przedziałach wiekowych, a tym samym jest inna niż u dorosłego. Korzystamy z takich metod, które uwzględniają faktyczne możliwości i potrzeby dziecka w wieku przedszkolnym.
W Akademii Przedszkolaczka pracujemy w oparciu o:
teorię konstruktywizmu;
poznawczą teorię rozwijającego się dziecka R. Więckowskiego;
system edukacyjny Marii Montessori.
Preferujemy naturalny rozwój dziecka, któremu w poznawaniu świata towarzyszy “mądry dorosły” i wspiera ten rozwój w odpowiednio zaprojektowanym stymulującym otoczeniu.
Fundamentem planowania pracy wychowawczej i dydaktycznej w naszych placówkach jest Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. ( http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2017/356).
Ponadto wykorzystujemy następujące programy:
● J. Andrzejewska, J. Wierucka, Razem w Przedszkolu. WSiP Warszawa 2009
Program zakłada, że grupa przedszkolna jest wspólnotą osób uczących się i każde dziecko ma być w niej aktywne w relacjach, zdobywaniu wiedzy
i wyrażaniu siebie. W założeniach programu rolą nauczyciela jest dobre poznanie wychowanka i adekwatne do tego organizowanie aktywności dziecka oraz celowe tworzenie takiego środowiska, aby w każdym momencie mogło się uczyć. Ponadto zadaniem nauczyciela jest włączenie dziecka w dorobek kulturowy, towarzyszenie mu w rozwoju, budzenie zainteresowań, współtworzenie wiedzy o świecie i samym sobie, aktywna współpraca ze środowiskiem rodzinnym i lokalnym.
● Praca zbiorowa: „Odkryjmy Montessori raz jeszcze”, Wyd. Impuls, Łódź 2009
Jest to program opracowany na podstawie założeń pedagogiki Marii Montessori, który został dostosowany do współczesnych warunków i wymogów wychowania przedszkolnego oraz zintegrowany z innymi aspektami wychowania jak np.: bezpieczeństwo, aktywność ruchowa, adaptacja, integracja, wychowanie przez sztukę, kreatywność, ekologia, wychowanie patriotyczne. Istotną kwestią pozostaje również nawiązanie pozytywnych, opartych
na wzajemnym zaufaniu oraz współpracy, relacji z rodzinami wychowanków oraz umożliwienie rodzicom aktywnego uczestnictwa w wydarzeniach przedszkolnych.
● E. Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska, Dziecięca matematyka, WSiP, Warszawa 1997
Jest to koncepcja wspomagania rozwoju umysłowego dzieci wraz z edukacją matematyczną. Program jest wprowadzeniem do zagadnień matematycznych począwszy od orientacji w przestrzeni, zdobywania podstaw mierzenia, liczenia, ważenia, wykonywania prostych zadań arytmetycznych, nauki logicznego grupowania, porównywania obiektów, poznawania figur oraz rozwoju operacyjnego myślenia czy przewidywania przyczynowo-skutkowego.
● autorskie programy nauczycieli Akademii Przedszkolaczka:
- Z uśmiechem do przedszkola, program adaptacji dziecka w Akademii Przedszkolaczka, 2013
Program został opracowany z myślą o naszych nowych przedszkolakach. Sprzyja on rozładowaniu negatywnych doznań dziecka i zapewnieniu mu poczucia bezpieczeństwa, ułatwia oswojenie się dziecka z nowym miejscem i ludźmi. Dzięki współpracy personelu oraz rodziców adaptacja może przebiegać w sposób spokojny i delikatny.
- Wiem co czujesz. Zachowania empatyczne przedszkolaka, 2014
Celem programu jest m.in. to, aby dziecko poznało siebie jako osobę posiadającą określone cechy charakteru, emocje, uczucia, mocne i słabe strony, upodobania czy zainteresowania. Ważne jest także, aby dziecko potrafiło samodzielnie oceniać swoje zachowanie, radzić sobie w sytuacjach problemowych i odczuwać radość z pokonywania trudności. Kolejnym założeniem programu jest rozwijanie aktywności i umiejętności społecznych. Dziecko uczy się rozumieć i wchodzić w interakcje z rówieśnikami oraz dorosłymi, podejmuje różne role społeczne, uczy się pracy na rzecz innych, ostrożności w kontaktach z obcymi, poznaje wartości etyczne oraz znaczenie języka w porozumiewaniu się z innymi.
- Zdrowy Maluch, 2014
Jest to program kształtujący “prozdrowotną” postawę naszych przedszkolaków oraz rodziców. Okres przedszkolny to bardzo dobry czas
na przyswojenie właściwych nawyków związanych ze zdrowym trybem życia. Przyzwyczajamy dzieci do częstego przebywania na świeżym powietrzu, szacunku do otaczającej przyrody i dbałości o środowisko naturalne. Poprzez warsztaty kulinarne dzieci uczą się samodzielnego przygotowywania zdrowych i smacznych posiłków. Oferujemy również szeroką bazę zajęć dodatkowych opartych na aktywności ruchowej. Dzięki tym działaniom kształtujemy w dziecku przekonanie o możliwości wpływania na własne zdrowie poprzez podejmowanie odpowiednich decyzji, tak aby w przyszłości potrafiło o siebie właściwie zadbać i cieszyć się dobrym zdrowiem.
Nauczyciele stosują metody wynikające z czterech dróg uczenia się dziecka: przyswajanie, poszukiwanie, przeżywanie, działanie wg. W. Okonia. Każdej z wymienionych czterech dróg odpowiadają następujące grupy metod: podające, problemowe, ekspresywne, praktyczne.
Metodami wspierającymi wykorzystywanymi w naszym przedszkolu są metody, o charakterze usprawniającym lub terapeutycznym. Poprzez wykorzystanie muzyki, rytmu, ruchu, różnych form zabaw oraz zaangażowanie wielu zmysłów wpływają na psychiczne i fizyczne uaktywnienie
i usprawnienie dziecka. Przyczyniają się m.in. do: rozwoju świadomości własnego ciała i przestrzeni, ułatwiają wyrażanie własnych emocji, ośmielają do nawiązywania prawidłowych relacji społecznych, usprawniają koordynację wzroku, słuchu, mowy i motoryki, poprawiają skupienie uwagi, wyzwalają kreatywność, budują pozytywną samoocenę, modyfikują negatywne i wzmacniają pozytywne zachowania, rozbudzają inicjatywę i kreatywność. Są to:
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz,
Metoda Dramy i Teatru,
Metoda Carla Orffa,
Metoda Alfreda i Marii Kniessów,
Metoda Giny Davis,
Alternatywne i Wspomagające Metody Komunikacji,
Terapia Zajęciowa,
Muzykoterapia,
Trening Umiejętności Społecznych (TUS),
Terapia Integracji Sensorycznej (SI),
Metoda Pedagogiki Zabawy – KLANZA,
Terapia Behawioralna – elementy,
Metoda Marianny i Kristofera Knillów,
Metoda Projektów.
Oprócz tego dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych opracowywane są indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne (IPET).
Ostatnia aktualizacja: 01.09.2017 r.
Mądry dorosły, który towarzyszy dziecku w rozwoju:
Ostatnia aktualizacja 01.09.2017 r.
Dzieci czerpią radość z poznawania samych siebie oraz otaczającego ich środowiska. Są otwarte na wiedzę i nowe umiejętności. Potrzebują doświadczać świata całym sobą: patrzeć na żywe kolory, proste i zawiłe kształty; słuchać pięknych melodii, poznawać i rozróżniać interesujące dźwięki; rozkoszować się nowymi smakami; rozpoznawać zapachy kwiatów, potraw czy przypraw; dotykać miękkiego misia lub szorstkiej deski; wprawiać w ruch każdą część swojego ciała; zadawać pytania i opowiadać
o swoich odczuciach; zapiąć samodzielnie guzik lub poprosić o pomoc, kiedy jej potrzebują. Dopiero kiedy wszystkie zmysły dziecka zostaną zaangażowane, wtedy będzie mogło się ono rozwinąć w pełni.
Dlatego każdego tygodnia, w bezpiecznych i przyjaznych warunkach, nasze Przedszkolaki zapoznają się z nowymi tematami, na wiele sposobów.
Pod czujnym okiem metodyka nauczyciele przeprowadzają codzienne zajęcia dydaktyczno-wychowawcze z użyciem różnorodnych pomocy dydaktycznych. Są one dodatkowo uzupełniane atrakcjami takimi, jak: spotkania z gośćmi, wycieczki, projekty studentów UMCS itp.
Poprzez uczestnictwo w takich zajęciach dziecko odnosi wielorakie korzyści:
kształtuje i rozwija swoje umiejętności społeczne (w tym wspólnej i zgodnej zabawy i nauki z dziećmi o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych),
usprawnia swoje zdolności samoobsługowe, kształtuje nawyki higieniczne i kulturalne,
rozwija mowę oraz inne umiejętności komunikacyjne,
rozwija zdolności intelektualne, konieczne do poznawania i rozumienia siebie i swojego otoczenia,
otrzymuje wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne,
poznaje zasady zdrowego żywienia i zdrowego trybu życia,
rozwija sprawność fizyczną,
uczy się dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych,
wkracza w świat wartości estetycznych i rozwija umiejętności wypowiadania siebie poprzez muzykę, taniec, śpiew, małe formy teatralne
oraz sztuki plastyczne,
rozwija się intelektualnie poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych,
uczy się rozumieć i szanować przyrodę,
rozpoczyna edukacją matematyczną.
Wiemy jednak, że każde dziecko jest jedyne i niepowtarzalne. Dlatego aby wspierać ciekawość, aktywność i samodzielność oraz wspomagać
w rozwijaniu indywidualnych uzdolnień naszych Przedszkolaków oferujemy im szeroki wybór zajęć dodatkowych: intelektualnych, językowych, ruchowych, artystycznych i wspomagających.
Pełna lista zajęć dodatkowych, ich opis oraz korzyści wynikające z udziału w nich jest dostępna w dziale Organizacja/Poznaj nas bliżej/Oferta zajęć dodatkowych.
Zachęcamy do dopasowania odpowiedniego zestawu zajęć do temperamentu i zainteresowań Państwa dziecka.
Ostatnia aktualizacja 01.09.2017 r.
"Dając dziecku do ręki kamień to tak, jakbyś mu dał cały świat."
Maria Montessori
Klasyczne zabawki w naszym przedszkolu zostały wzbogacone o oryginalne montessoriańskie pomoce dydaktyczne oraz pomoce wykonane przez nauczycieli wg. zasad obowiązujących podczas konstrukcji materiałów montessoriańskich.
(W): M. Miksza, "Zrozumieć Montessori. Czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka", 2014, s. 45-67.
Ostatnia aktualizacja 01.09.2017 r.
"Uczyć szczegółów, znaczy gmatwać, uczyć związków - znaczy umożliwiać rozpoznanie".
Maria Montessori
MISJA
Budowanie trwałej wzajemnej, więzi między dziećmi, dziećmi i rodzicami oraz między rodzicami a przedszkolem, wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka zgodnego z jego możliwościami, potrzebami i zainteresowaniami oraz budzenie naturalnej motywacji dziecka do:
samodzielności w odkrywaniu i przyswajaniu wiedzy o otaczającej rzeczywistości rodzinnej, społeczno-przyrodniczej i technicznej
oraz aktywnego życia w tych środowiskach;
przekształcania rzeczywistości, by było przygotowane na zmianę i radziło sobie z przeżywaniem porażki i sukcesu;
akceptowania rówieśników ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi oraz innych narodowości;
bycia samodzielnym w sytuacjach społecznych, czyli nabywania umiejętności podejmowania decyzji i uzasadniania swoich racji;
kontynuowania wychowania domowego;
kreatywnego myślenia i twórczego działania.
WIZJA
Wizja Przedszkola zakłada, że przedszkole jako instytucja edukacyjna:
jest placówką nowoczesną, przyjazną, innowacyjną, przygotowującą dzieci do podjęcia nauki w szkole nastawionych na osiąganie sukcesów;
jest wspólnotą osób uczących się i każde dziecko ma być w niej aktywne;
tworzy środowisko sprzyjające aktywnemu uczeniu się poprzez nawiązywanie kontaktów partnerskich, współdziałaniu w poszukiwaniu wiedzy, odważnemu, ale akceptowanemu społecznie, wyrażaniu myśli i uczuć, zachowaniu świadczącemu o rozumieniu innych i korzystaniu z ich zasobów wiedzy, konstruowaniu własnej wiedzy i poszukiwaniu sensu poznawanych treści;
rozwija świadomość istnienia odmienności językowej i kulturowej;
umożliwia uczenie się w środowisku o dwoistym charakterze – w naturze i kulturze,
z których wynikają wartości poznawcze, etyczne, ontyczne i estetyczne;
częściowo i celowo pracuje w oparciu o metodę Marii Montessori i wykorzystuje aktywizujące metody pracy;
umożliwia rozwijanie zainteresowań, zdolności oraz wyrównywanie szans edukacyjnych wszystkim dzieciom;
wyposaża każde dziecko w umiejętność odbioru piękna zawartego w sztuce, kulturze i drugim człowieku;
pracuje w oparciu o program ukierunkowany na dziecko, jego możliwości i potrzeby;
umożliwia dziecku wielostronny rozwój we wszystkich sferach osobowości poprzez aktywne uczestnictwo w procesie edukacji;
pracuje nad przekonaniem dorosłych, że prawa i potrzeby dziecka są najwyższą wartością;
wyróżnia się w środowisku społecznym i jest otwarta na współpracę;
gwarantuje taki dobór kadry pedagogicznej, by jej członkami był zespół ludzi wykształconych, kreatywnych, pracujących systemem otwartym, opartym na metodach aktywizujących i inicjujących proces wychowawczo – dydaktyczny zgodnie z najnowszymi trendami w edukacji;
daje szanse rodzicom bycia współautorami życia przedszkola.
Człowiek w swojej naturze ma zapisaną potrzebę rozwoju. Wielu pedagogów i psychologów poświęciło się studiowaniu specyfiki działania
i uczenia się dziecka, ponieważ jego gotowość do zdobywania umiejętności i wiedzy zmienia się w poszczególnych przedziałach wiekowych, a tym samym jest inna niż u dorosłego. Korzystamy z takich metod, które uwzględniają faktyczne możliwości i potrzeby dziecka w wieku przedszkolnym.
W Akademii Przedszkolaczka pracujemy w oparciu o:
teorię konstruktywizmu;
poznawczą teorię rozwijającego się dziecka R. Więckowskiego;
system edukacyjny Marii Montessori.
Preferujemy naturalny rozwój dziecka, któremu w poznawaniu świata towarzyszy “mądry dorosły” i wspiera ten rozwój w odpowiednio zaprojektowanym stymulującym otoczeniu.
Fundamentem planowania pracy wychowawczej i dydaktycznej w naszych placówkach jest Podstawa Programowa Wychowania Przedszkolnego: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. ( http://www.dziennikustaw.gov.pl/DU/2017/356).
Ponadto wykorzystujemy następujące programy:
● J. Andrzejewska, J. Wierucka, Razem w Przedszkolu. WSiP Warszawa 2009
Program zakłada, że grupa przedszkolna jest wspólnotą osób uczących się i każde dziecko ma być w niej aktywne w relacjach, zdobywaniu wiedzy
i wyrażaniu siebie. W założeniach programu rolą nauczyciela jest dobre poznanie wychowanka i adekwatne do tego organizowanie aktywności dziecka oraz celowe tworzenie takiego środowiska, aby w każdym momencie mogło się uczyć. Ponadto zadaniem nauczyciela jest włączenie dziecka w dorobek kulturowy, towarzyszenie mu w rozwoju, budzenie zainteresowań, współtworzenie wiedzy o świecie i samym sobie, aktywna współpraca ze środowiskiem rodzinnym i lokalnym.
● Praca zbiorowa: „Odkryjmy Montessori raz jeszcze”, Wyd. Impuls, Łódź 2009
Jest to program opracowany na podstawie założeń pedagogiki Marii Montessori, który został dostosowany do współczesnych warunków i wymogów wychowania przedszkolnego oraz zintegrowany z innymi aspektami wychowania jak np.: bezpieczeństwo, aktywność ruchowa, adaptacja, integracja, wychowanie przez sztukę, kreatywność, ekologia, wychowanie patriotyczne. Istotną kwestią pozostaje również nawiązanie pozytywnych, opartych
na wzajemnym zaufaniu oraz współpracy, relacji z rodzinami wychowanków oraz umożliwienie rodzicom aktywnego uczestnictwa w wydarzeniach przedszkolnych.
● E. Gruszczyk-Kolczyńska, E. Zielińska, Dziecięca matematyka, WSiP, Warszawa 1997
Jest to koncepcja wspomagania rozwoju umysłowego dzieci wraz z edukacją matematyczną. Program jest wprowadzeniem do zagadnień matematycznych począwszy od orientacji w przestrzeni, zdobywania podstaw mierzenia, liczenia, ważenia, wykonywania prostych zadań arytmetycznych, nauki logicznego grupowania, porównywania obiektów, poznawania figur oraz rozwoju operacyjnego myślenia czy przewidywania przyczynowo-skutkowego.
● autorskie programy nauczycieli Akademii Przedszkolaczka:
- Z uśmiechem do przedszkola, program adaptacji dziecka w Akademii Przedszkolaczka, 2013
Program został opracowany z myślą o naszych nowych przedszkolakach. Sprzyja on rozładowaniu negatywnych doznań dziecka i zapewnieniu mu poczucia bezpieczeństwa, ułatwia oswojenie się dziecka z nowym miejscem i ludźmi. Dzięki współpracy personelu oraz rodziców adaptacja może przebiegać w sposób spokojny i delikatny.
- Wiem co czujesz. Zachowania empatyczne przedszkolaka, 2014
Celem programu jest m.in. to, aby dziecko poznało siebie jako osobę posiadającą określone cechy charakteru, emocje, uczucia, mocne i słabe strony, upodobania czy zainteresowania. Ważne jest także, aby dziecko potrafiło samodzielnie oceniać swoje zachowanie, radzić sobie w sytuacjach problemowych i odczuwać radość z pokonywania trudności. Kolejnym założeniem programu jest rozwijanie aktywności i umiejętności społecznych. Dziecko uczy się rozumieć i wchodzić w interakcje z rówieśnikami oraz dorosłymi, podejmuje różne role społeczne, uczy się pracy na rzecz innych, ostrożności w kontaktach z obcymi, poznaje wartości etyczne oraz znaczenie języka w porozumiewaniu się z innymi.
- Zdrowy Maluch, 2014
Jest to program kształtujący “prozdrowotną” postawę naszych przedszkolaków oraz rodziców. Okres przedszkolny to bardzo dobry czas
na przyswojenie właściwych nawyków związanych ze zdrowym trybem życia. Przyzwyczajamy dzieci do częstego przebywania na świeżym powietrzu, szacunku do otaczającej przyrody i dbałości o środowisko naturalne. Poprzez warsztaty kulinarne dzieci uczą się samodzielnego przygotowywania zdrowych i smacznych posiłków. Oferujemy również szeroką bazę zajęć dodatkowych opartych na aktywności ruchowej. Dzięki tym działaniom kształtujemy w dziecku przekonanie o możliwości wpływania na własne zdrowie poprzez podejmowanie odpowiednich decyzji, tak aby w przyszłości potrafiło o siebie właściwie zadbać i cieszyć się dobrym zdrowiem.
Nauczyciele stosują metody wynikające z czterech dróg uczenia się dziecka: przyswajanie, poszukiwanie, przeżywanie, działanie wg. W. Okonia. Każdej z wymienionych czterech dróg odpowiadają następujące grupy metod: podające, problemowe, ekspresywne, praktyczne.
Metodami wspierającymi wykorzystywanymi w naszym przedszkolu są metody, o charakterze usprawniającym lub terapeutycznym. Poprzez wykorzystanie muzyki, rytmu, ruchu, różnych form zabaw oraz zaangażowanie wielu zmysłów wpływają na psychiczne i fizyczne uaktywnienie
i usprawnienie dziecka. Przyczyniają się m.in. do: rozwoju świadomości własnego ciała i przestrzeni, ułatwiają wyrażanie własnych emocji, ośmielają do nawiązywania prawidłowych relacji społecznych, usprawniają koordynację wzroku, słuchu, mowy i motoryki, poprawiają skupienie uwagi, wyzwalają kreatywność, budują pozytywną samoocenę, modyfikują negatywne i wzmacniają pozytywne zachowania, rozbudzają inicjatywę i kreatywność. Są to:
Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne,
Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz,
Metoda Dramy i Teatru,
Metoda Carla Orffa,
Metoda Alfreda i Marii Kniessów,
Metoda Giny Davis,
Alternatywne i Wspomagające Metody Komunikacji,
Terapia Zajęciowa,
Muzykoterapia,
Trening Umiejętności Społecznych (TUS),
Terapia Integracji Sensorycznej (SI),
Metoda Pedagogiki Zabawy – KLANZA,
Terapia Behawioralna – elementy,
Metoda Marianny i Kristofera Knillów,
Metoda Projektów.
Oprócz tego dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych opracowywane są indywidualne programy edukacyjno-terapeutyczne (IPET).
Ostatnia aktualizacja: 01.09.2017 r.
Mądry dorosły, który towarzyszy dziecku w rozwoju:
Ostatnia aktualizacja 01.09.2017 r.
Dzieci czerpią radość z poznawania samych siebie oraz otaczającego ich środowiska. Są otwarte na wiedzę i nowe umiejętności. Potrzebują doświadczać świata całym sobą: patrzeć na żywe kolory, proste i zawiłe kształty; słuchać pięknych melodii, poznawać i rozróżniać interesujące dźwięki; rozkoszować się nowymi smakami; rozpoznawać zapachy kwiatów, potraw czy przypraw; dotykać miękkiego misia lub szorstkiej deski; wprawiać w ruch każdą część swojego ciała; zadawać pytania i opowiadać
o swoich odczuciach; zapiąć samodzielnie guzik lub poprosić o pomoc, kiedy jej potrzebują. Dopiero kiedy wszystkie zmysły dziecka zostaną zaangażowane, wtedy będzie mogło się ono rozwinąć w pełni.
Dlatego każdego tygodnia, w bezpiecznych i przyjaznych warunkach, nasze Przedszkolaki zapoznają się z nowymi tematami, na wiele sposobów.
Pod czujnym okiem metodyka nauczyciele przeprowadzają codzienne zajęcia dydaktyczno-wychowawcze z użyciem różnorodnych pomocy dydaktycznych. Są one dodatkowo uzupełniane atrakcjami takimi, jak: spotkania z gośćmi, wycieczki, projekty studentów UMCS itp.
Poprzez uczestnictwo w takich zajęciach dziecko odnosi wielorakie korzyści:
kształtuje i rozwija swoje umiejętności społeczne (w tym wspólnej i zgodnej zabawy i nauki z dziećmi o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i intelektualnych),
usprawnia swoje zdolności samoobsługowe, kształtuje nawyki higieniczne i kulturalne,
rozwija mowę oraz inne umiejętności komunikacyjne,
rozwija zdolności intelektualne, konieczne do poznawania i rozumienia siebie i swojego otoczenia,
otrzymuje wychowanie rodzinne, obywatelskie i patriotyczne,
poznaje zasady zdrowego żywienia i zdrowego trybu życia,
rozwija sprawność fizyczną,
uczy się dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych,
wkracza w świat wartości estetycznych i rozwija umiejętności wypowiadania siebie poprzez muzykę, taniec, śpiew, małe formy teatralne
oraz sztuki plastyczne,
rozwija się intelektualnie poprzez zabawy konstrukcyjne, budzenie zainteresowań technicznych,
uczy się rozumieć i szanować przyrodę,
rozpoczyna edukacją matematyczną.
Wiemy jednak, że każde dziecko jest jedyne i niepowtarzalne. Dlatego aby wspierać ciekawość, aktywność i samodzielność oraz wspomagać
w rozwijaniu indywidualnych uzdolnień naszych Przedszkolaków oferujemy im szeroki wybór zajęć dodatkowych: intelektualnych, językowych, ruchowych, artystycznych i wspomagających.
Pełna lista zajęć dodatkowych, ich opis oraz korzyści wynikające z udziału w nich jest dostępna w dziale Organizacja/Poznaj nas bliżej/Oferta zajęć dodatkowych.
Zachęcamy do dopasowania odpowiedniego zestawu zajęć do temperamentu i zainteresowań Państwa dziecka.
Ostatnia aktualizacja 01.09.2017 r.
Zdrowy Maluch
Zdrowy Maluch
Samodzielny obywatel
Samodzielny obywatel
Mam talent
Mam talent
Pytania i odpowiedzi
Pytania i odpowiedzi
O pomocach dydaktycznych
O pomocach dydaktycznych
Wypowiedzi dzieci
Wypowiedzi dzieci
Prowadzimy przedszkola w dwóch dogodnych lokalizacjach w Lublinie:
Wielu z Twoich sąsiadów już skorzystało
z edukacji w naszej Akademii.
Prowadzimy przedszkola w dwóch dogodnych lokalizacjach w Lublinie:
Wielu z Twoich sąsiadów już skorzystało
z edukacji w naszej Akademii.
ul. Ks. J. Popiełuszki 28D
20-052 Lublin
NIP 7123228879
Akademia ul.Ks. J .Popiełuszki - tel. 81 536 28 28
Akademia ul.Startowa 16 - tel. 81 759 28 28
www.facebook.com/przedszkole.akademia
numer konta bankowego: 40 1020 3147 0000 8502 0079 0220
Jeżeli mają Państwo pytania, pragniecie przesłać ofertę lub potrzebujecie innych informacji, zapraszamy do kontaktu osobistego
lub skorzystanie z danych znajdujących się
w zakładce KONTAKT.
Rodziców posiadających konto
w STREFIE RODZICA zapraszamy
do korzystania z indywidualnych opcji
dostępnych po zalogowaniu.
Realizacja Arteneo. Projekt Batyra.pl. Prawa autorskie Akademia Przedszkolaczka Sp z o.o.. Wszystkie prawa zastrzeżone.