Rozwijamy talenty
Dbamy o jakość i tworzymy dla dzieci bezpieczne, estetyczne, funkcjonalne i przyjazne miejsce. Odwołując się do zasad pedagogiki Marii Montessori
w przemyślany sposób aranżujemy przestrzeń dla dzieci, dostosowując ją do ich wieku, potrzeb i możliwości:
Przedszkole to miejsce, w którym dziecko odkrywa swoje zainteresowania
i talenty. Jest to dobry moment na podejmowanie pierwszych prób uczestnictwa w zajęciach dodatkowych. W ten sposób dziecko będzie mogło przekonać się, jakiego rodzaju aktywności sprawiają mu najwięcej radości
i satysfakcji. W zajęciach dodatkowych uczestniczą dzieci z różnych grup przedszkolnych, dzięki temu mogą również bliżej się poznać i nawiązać nowe przyjaźnie.
W naszej Akademii zapewniamy i polecamy warsztaty z różnych dziedzin:
artystyczne (rozwijają kreatywność, pozwalają na wyrażanie siebie poprzez sztukę, usprawniają motorykę dużą - ciała i małą - dłoni).
intelektualne (rozwijają myślenie przyczynowo-skutkowe, usprawniają pamięć
i koncentrację, pozwalają na samodzielne dochodzenie do wiedzy);
językowe (przygotowują do dalszej edukacji językowej w szkole, poprawiają zdolności uczenia się, koncentracji oraz zapamiętywania; otwierają na komunikację, poznawanie różnych kultur i świata);
ruchowe (rozwijają sprawność ruchową oraz świadomość swojego ciała, wpływają na sferę poznawczą, pozwalają pozytywnie spożytkować energię);
Oprócz tego oferujemy zajęcia wspomagające prawidłowy rozwój dziecka lub konsultacje ze specjalistami (również dla dzieci nie uczęszczających do naszego przedszkola). W zakładce poniżej znajduje się ich pełna lista zajęć wraz z opisem.
Korzyści z zapisania dziecka na zajęcia dodatkowe w Akademii Przedszkolaczka:
Dziecko uczestniczy w zajęciach podczas pobytu w przedszkolu, w czasie, w którym jego aktywność jest najbardziej efektywna.
Zajęcia odbywają się na terenie przedszkola, co pozwala na zaoszczędzenie czasu rodzicom.
Deklaracje uczestnictwa w zajęciach dodatkowych składa się na każdy miesiąc. Pozwala to na dostosowanie zajęć do zmieniających się zainteresowań i potrzeb dziecka. Dzieci mają możliwość obejrzenia zajęć i dołączenia do już utworzonej grupy także w ciągu roku.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, dzięki czemu dzieci nie są przemęczone i z niecierpliwością czekają na kolejne. Czas ich trwania dostosowany jest do wieku i możliwości dzieci oraz specyfiki zajęć.
W godzinach pracy przedszkola można skorzystać z zajęć terapeutycznych oraz fachowej porady specjalistów.
Oferta zajęć dodatkowych jest na bieżąco aktualizowana. Współpracujemy z osobami, które pasjonują się tym co robią. Potwierdzają to ich liczne osiągnięcia i certyfikaty.
Zachęcamy do wybrania wraz z dzieckiem zestawu zajęć najbardziej dopasowanych do jego potrzeb i zainteresowań.
Ostatnia aktualizacja 01.09.2017 r.
„ Nauczyciel jeśli rzeczywiście chce dawać wsparcie dziecku
powinien podążać za nim.
Swoje własne poczynania i postępowanie uzależnić od dziecka,
… nie odwrotnie”
- Maria Montessori
KONCEPCJA PRACY
PRZEDSZKOLA NIEPUBLICZNEGO
„AKADEMIA PRZEDSZKOLACZKA” W LUBLINIE
PODSTAWA PRAWNA
Koncepcja pracy przedszkola oparta jest na celach i zadaniach zawartych w aktach prawnych: ustawie o systemie oświaty oraz aktach wykonawczych do ustawy, w tym w szczególności w podstawie programowej wychowania przedszkolnego, Statucie Przedszkola, Rozporządzenia MEN z dnia 7 października 2009 r w sprawie nadzoru pedagogicznego (Dz. U, Nr 168, poz. 1324)
ŹRÓDŁA OPRACOWANIA KONCEPCJI
Punktem wyjścia do opracowania koncepcji były wymagania wobec edukacji przedszkolnej stanowiące załącznik do rozporządzenia w sprawie nadzoru pedagogicznego oraz samoocena dokonana w oparciu o obserwacje, analizę dokumentów, wywiady, ankiety.
O naszej placówce:
Nasze przedszkole, Przedszkole Niepubliczne „Akademia Przedszkolaczka 2” w Lublinie mieści się przy ulicy Startowej 16. Jest placówką składającą się z 4 oddziałów, do których może uczęszczać 100 dzieci.
Od 2013 roku praca edukacyjno – wychowawcza i korekcyjno – terapeutyczna prowadzona jest również dla dzieci z autyzmem w grupach integracyjnych.
Od 2015 roku jeden oddział pracuje w oparciu o założenia edukacyjne pedagogiki Marii Montessori.
Pracę edukacyjno – wychowawczą i korekcyjno – terapeutyczną wzbogacamy poprzez:
Ponadto prowadzone są:
GŁÓWNE ZAŁOŻENIA KONCEPCJI PRACY PRZEDSZKOLA
MISJA PRZEDSZKOLA
Budowanie trwałej wzajemnej, więzi między dziećmi, dziećmi i rodzicami oraz między rodzicami a przedszkolem, wspieranie indywidualnego rozwoju dziecka zgodnego z jego możliwościami, potrzebami i zainteresowaniami oraz budzenie naturalnej motywacji dziecka do:
WIZJA PRZEDSZKOLA
Wizja Przedszkola zakłada, że przedszkole jako instytucja edukacyjna:
CELE I ZADANIA PRZEDSZKOLA
Realizacja założeń Wizji i Misji Przedszkola wyznacza następujące priorytetowe cele i zadania:
Uczenie się dziecka w wieku przedszkolnym wymaga od instytucji przedszkolnej realizacji następujących zadań:
PROCESY ZACHODZĄCE W PRZEDSZKOLU
Nauczyciele monitorują indywidualny rozwój każdego wychowanka poprzez systematyczne obserwacje w celu zapewnienia mu optymalnych warunków dla osiągnięcia sukcesów rozwojowych. Przedszkole diagnozuje gotowość szkolną dzieci i w zależności od wyników badania prowadzi zajęcia wspomagające i korygujące rozwój dziecka, a także udziela pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Oferta zajęć prowadzonych w przedszkolu zapewnia realizację podstawy programowej wychowania przedszkolnego, a także poszerza ją o nowatorskie rozwiązania programowe,
w tym oparte na idei zrównoważonego rozwoju. Kadra pedagogiczna przedszkola umożliwia dzieciom rozwój zainteresowań przyrodniczych, naukowych i technicznych oraz indywidualnych talentów. Stosowane rozwiązania metodyczne wykraczają poza katalog tradycyjnych metod wychowania przedszkolnego i obejmują m.in. zabawy badawcze i doświadczenia, metody oparte na teorii integracji sensorycznej, projektu, metody aktywizujące oraz wymagające twórczego myślenia.
Nauczyciele współpracują ze sobą i własnym przykładem potwierdzają głoszone wartości, w tym przede wszystkim wartość dobra, współpracy, zasad demokracji oraz przestrzegania praw i odpowiedzialnego wywiązywania się z obowiązków. Szczególną uwagę kadra pedagogiczna przywiązuje do otwartości na innych ludzi i problemy pojawiające się w środowisku przyrodniczym i społecznym.
Przedszkole systematycznie zmierza do pełnej realizacji założeń koncepcji, która jest modyfikowana w razie konieczności. Odbywa się to poprzez coroczną analizę jakości pracy przedszkola oraz budowanie i realizację planów pracy na kolejny rok z wykorzystaniem priorytetów określonych w koncepcji i wniosków ze sprawowanego nadzoru pedagogicznego.
PRZYGOTOWANE OTOCZENIE
Odpowiednio zorganizowane otoczenie – to otoczenie, które z jednej strony wychodzi naprzeciw rozwijającym się potrzebom dziecka, z drugiej zaś pozwala je realizować swobodnie i bez przeszkód. Podstawowe komponenty to:
1. Grupa zróżnicowana wiekowo
2. Materiał rozwojowy
Jest tak przygotowany, rozmieszczony w sali i udostępniony dzieciom, że tworzy logicznie uporządkowaną całość programową. Umożliwia on wyjście w procesie uczenia się od poznania zmysłowego, służy nie tylko rozwojowi intelektualnemu, ale kształtowaniu całej osobowości. Materiał rozwojowy jest wprowadzony w określonym czasie i określonej wrażliwości dziecka na dane bodźce oraz przygotowany zgodnie z następującymi zasadami:
Kategorie materiału dydaktycznego ( rozwojowego):
3. Formy pracy
ŻYCIE I DZIAŁALNOŚĆ MARII MONTESSORI
Maria Montessori to twórczyni oryginalnego systemu edukacyjno – wychowawczego. To ona całe swoje życie poświęciła innym- dobru dziecka.
Okres życia i cała działalność Marii Montessori ściśle powiązany jest z nurtem pedagogicznym zwanym „nowym wychowaniem”, a ona sama zaliczana do grona wybitnych reformatorów edukacji wczesnoszkolnej. Bliższe poznanie myśli , poglądów i działań Montessori stwarza okazje do poznanie zasad i metod pracy z dziećmi.
Maria Montessori urodziła się w 1870 r. we Włoszech. Była włoską lekarką, pedagogiem, psychologiem. W 1896 r. ukończyła studia medyczne w Uniwersytecie Rzymskim, będąc wówczas pierwszą kobietą lekarzem we Włoszech. Samodzielne studia, praca z dziećmi, doświadczenia nabyte w trakcie prowadzenia Instytutu Kształcenia, doskonała znajomość sytuacji i rozwoju dziecka, analiza sposobu pracy z dzieckiem zaczęły przynosić niespodziewane rezultaty.
Maria Montessori pierwsza stworzyła naukowo opracowany system materiałów rozwojowych do pracy z dziećmi, w oparciu o które dzieci miały rozwijać narządy ruchowe, wzrokowe, dotykowe - czyli zmysły , a przez to przysposabiać je do przyszłej pracy. Okazało się , że opracowane materiały rozwojowe do pracy z dziećmi upośledzonymi umysłowo dawały świetne rezultaty edukacyjne zwłaszcza w dziedzinie czytanie i pisania. W związku z tym Montessori coraz głębiej interesuje się dzieckiem, jego prawami rozwoju, jego potrzebami we wszystkich obszarach rozwojowych i jest przekonana, że opracowane przez nią materiały do pracy z dziećmi dadzą również wymierne korzyści w przypadku pracy z dziećmi prawidłowo rozwijającymi się. Tak więc Montessori podejmuje studia z zakresu antropologii, psychologii, higieny, filozofii oraz pracę badawczą w szkołach. Dotychczasowe doświadczenia chce zastosować w pedagogice prawidłowo rozwijających się dzieci.
W 1907 r. otworzyła w Rzymie pierwszy Dom Dziecięcy – „ Casa dei Bambini”. Była to świetlica – przedszkole dla dzieci. Montessori sama zajęła się organizacją tej placówki i jej wyposażeniem nie tylko w meble dostosowane do wzrostu dzieci, ale przede wszystkich w materiały do pracy z dziećmi opracowane na bazie różnych doświadczeń przez siebie. Jednocześnie kształciła opiekunki do pracy z dziećmi. W niedługim czasie „Casa dei Bambini” zyskało rozgłos, bo dzieci stopniowo ulegały resocjalizacji, obserwowano korzystne zmiany w ich zachowaniu - dzieci były coraz bardziej skupione i uporządkowane. Było to kluczowe odkrycie Montessori - zjawisko polaryzacji uwagi, polegające na głębokiej, skoncentrowanej pracy, szczególnym skupieniu na zajęciu. Dzięki temu tworzono kolejne placówki, które licznie odwiedzane były przez pedagogów, psychologów i zainteresowanych rodziców.
Rok 1910 to rok, w którym Montessori podjęła decyzję o zawieszeniu praktyki lekarskiej i całkowitym oddaniu się pracy pedagogicznej, której głównym celem było rozwijanie, doskonalenie i upowszechnianie swojej metody pracy z dziećmi. Rozwijaniu tej metody pracy z dziećmi opartej na specyficznych materiałach rozwojowych, będących wynikiem wieloletniej pracy z dziećmi, ich rzetelnej, wnikliwej i systematycznej obserwacji, znajomości pedagogiki, psychologii, filozofii, antropologii Montessori poświęciła niemalże całe swoje życie. Metodę propagowała poprzez kursy wykłady, prezentację pomocy w wielu krajach na całym świecie, m.in. w Niemczech, Holandii, Hiszpanii, Indiach, zakładała także stowarzyszenia montessoriańskie propagujące idee jej metody.
Ostatni okres życia Montessori obfitował w szczególne wydarzenia. W 1949 r. była kandydatką do pokojowej nagrody Nobla, otrzymała Krzyż Ligi Honorowej nadany przez Uniwersytet Sorboński. W San Remo poprowadziła kongres na którym prezentowała nowe pomoce do nauki geografii, botaniki , astronomii. Mimo sędziwego wieku była wyjątkowo aktyna osobą. Zmarła w 1952r. w Holandii, a ostanie miejsce jej zamieszkania, czyli dom w Amsterdamie jest siedzibą międzynarodowego stowarzyszenia Montessori i miejscem pamięci narodowej.
Myśli pedagogiczne Marii Montessori sformułowane z początkiem XX wieku pozostają aktualne do dziś. Przedszkola i szkoły Montessori są placówkami aktywności dziecka, a dzieła pedagogiczne Montessori są skarbnicą myśli pedagogicznych.
Jesteśmy zespołem wykształconych i kreatywnych nauczycieli z pełnymi kwalifikacjami z zakresu edukacji przedszkolnej i specjalnej. W przyjaznej dzieciom atmosferze dbamy o jak najlepsze efekty uczenia się dziecka. Pracujemy z sercem, niezwykłą pasją i zaangażowaniem. Wspomagamy
i ukierunkowujemy rozwój dzieci, mając na uwadze ich wrodzone predyspozycje i zdolności. Stosujemy nowoczesne metody edukacji motywujące i aktywizujące dzieci do działania w zakresie poszczególnych sfer rozwojowych. Jesteśmy refleksyjni, twórczy i kreatywni, co sprzyja rozwijaniu
u dzieci ich potencjalnych możliwości oraz rozbudzaniu ciekawości poznawczej.
Kadrę pedagogiczną wspierają specjaliści: metodyk, lingwista, logopedzi, psycholodzy, terapeuci, a także profesjonalni instruktorzy zajęć.
Kiedyś nadejdzie dzień, w którym Twoje dziecko zmierzy się ze światem większym niż dom i rodzina. Rolą rodzica jest doprowadzenie dziecka do samodzielności i zaradności, aby stało się ostatecznie odpowiedzialnym dorosłym. Ta nauka, w szczególny sposób rozpoczyna się wraz z pójściem do przedszkola. "Mały" człowiek musi stawić czoło nowym wyzwaniom społecznym. Poznać zasady współpracy i otworzyć się na budowanie relacji
z nowymi osobami, zauważyć swoją odrębność i nauczyć się podejmowania decyzji i ponoszenia ich konsekwencji. Nabierając pewności siebie wobec osób innych niż rodzice i rodzeństwo, uczy się odpowiedzialności za swoje otoczenie i dobro wspólne. Aby rozwijać się w tych sferach, ma możliwość choć na jakiś czas oderwać się od najbliższych sobie osób i dobrze znanego miejsca. Pierwszym krokiem na tej drodze jest regularne uczęszczanie do przedszkola.
Dzieci dość szybko adaptują się do nowych warunków, więc nie należy obawiać się, że sobie nie poradzą w roli "Przedszkolaka". Jednak przez kilka, bądź kilkanaście dni taka znacząca zmiana w trybie życia może okazać się dla malucha nieco stresująca. Dlatego podajemy wskazówki, które pomogą mu odnaleźć się w nowej sytuacji, kiedy to po raz pierwszy pozostanie w przedszkolu bez obecności rodzica.
Przygotowania do tego ważnego momentu powinny rozpocząć się znacznie wcześniej. Zachęcamy do zapoznania się z tekstem “Z uśmiechem do przedszkola” w dziale Organizacja/Poznaj nas bliżej, gdzie opisujemy etap przygotowań przed regularnym uczęszczaniem dziecka do przedszkola. Radzimy by bez wcześniejszego przygotowania, nie posyłać do przedszkola dziecka, które nigdy dotąd nie zostawało bez mamy - taki początek skazany jest z góry na niepowodzenie.
Wiemy, że każde dziecko oraz relacja każdego dziecka z rodzicami jest jedyna w swoim rodzaju i niepowtarzalna. Mając wieloletnie doświadczenie pracy dydaktycznej (od 2014 r.) poparte obserwacją kilkuset Przedszkolaków, możemy podzielić się cennymi uwagami, dzięki którym rodzice mogą ułatwić swojemu dziecku zaadaptowanie się do nowego środowiska. Zachęcamy do zapoznania się z poniższymi radami.
Zadbaj o to, by pierwszy dzień w przedszkolu nie rozpoczął się nerwowo. Zaplanuj wcześniejszą pobudkę, tak, aby ubieranie się, poranna toaleta
i śniadanie odbyły się bez pośpiechu. Nacisk na szybkie wyjście z domu, popędzanie, łzy mamy niepewnej czy dziecko sobie poradzi, obudzą
w nim lęk o to, co go naprawdę czeka w nowym miejscu. Tego dnia lepiej zarezerwować nieco więcej czasu, by spokojnie dotrzeć do przedszkola
i pożegnać się. Doświadczenie uczy, że osobą, która zaprowadzi dziecko do przedszkola, powinien być rodzic, który jest bardziej stanowczy
i opanowany. W innym przypadku niepokój dorosłego udzieli się dziecku.
Pozwól dziecku zabrać do przedszkola jego ukochaną przytulankę lub inną zabawkę. Dzięki temu nie będzie osamotnione lecz ze swoim dziecięcym przyjacielem będzie czuło się pewniej.
Nie okazuj swojego lęku lub smutku. Dziecko rozumie nie tylko przekaz werbalny, ale także niewerbalny. Gdy wyczuwa lęk i nieufność rodziców, niepokoi się jeszcze bardziej. Warto pamiętać, że nawet najlepiej przygotowane dziecko będzie tego dnia przepełnione emocjami. Pozwólcie mu je okazywać, ale swoje uczucia trzymajcie "na wodzy". "Maluch" musi wiedzieć, że ma w was oparcie.
Nie przeciągaj momentu rozstania z dzieckiem – im jest dłuższe, tym trudniej jest mu się uspokoić. UWAGA: Nie ulegaj chęci zabrania dziecka
z przedszkola, bo np. płacze podczas rozstania. Nie poddawaj się! Jeśli wzruszony łzami bądź zirytowany tupaniem swojej latorośli zdecydujesz się zostawić dziecko ,,jeszcze tylko dzisiaj" w domu, jest to sygnał dla małego inteligenta, aby jeszcze bardziej demonstrować swoje niezadowolenie. Zwykle jest tak, że jedno ustępstwo rodzica sprawia, że wcześniej czy później dziecko postawi na swoim i zostanie w domu na dłużej. Obserwatorom, niezaangażowanym emocjonalnie tak jak rodzice, łatwiej zauważyć, że w podobnym przypadku obok pewnej dozy niepokoju z powodu rozłąki, jest to też próba sił. Z reguły dziecko, które przegrało tę “walkę”, przestaje płakać i natychmiast odnajduje się w grupie, gdy mama lub tata opuszczą przedszkole.
Po oddaniu dziecka pod opiekę nauczyciela nie pozostawaj w sali. Odbierasz mu możliwość nawiązania bliskich relacji z nauczycielem i rówieśnikami. Wyjaśnij, że przedszkole jest miejscem zabaw dla dzieci, a nie dla rodziców.
Po pożegnaniu nie mów, że będziesz czekać na korytarzu i nie zaglądaj już do sali, by sprawdzić czy dziecko się bawi. Jeśli "kandydat na przedszkolaka" to zauważy, resztę dnia spędzi przy drzwiach, bo skoro rodzic zajrzał raz, to może zajrzy jeszcze raz. Jeśli wystąpią istotne problemy nauczyciel sam się z Tobą skontaktuje.
Proponujemy, by przez pierwsze dni zabierać dziecko nieco wcześniej, jeśli to możliwe - po obiedzie (przed leżakowaniem), jeśli nie - zaraz po podwieczorku. Bardzo stresująca jest dla malucha sytuacja, gdy większość dzieci poszła już do domu, a on jeszcze nie. Pobyt dziecka w przedszkolu wydłużaj stopniowo.
Pamiętaj, by odebrać dziecko o obiecanej porze. Twoja pociecha najbardziej boi się tego, że „mama lub tata nie przyjdzie”. Gdy obiecasz, że przyjdziesz po obiedzie, nie spóźniaj się. Dziecko tuż po spożyciu posiłku będzie na Ciebie czekać i martwić się Twoją nieobecnością.
W razie jakichkolwiek wątpliwości możesz porozmawiać z wychowawcą grupy, dyrektorem lub poprosić o konsultację z psychologiem przedszkolnym.
Gdy wrócicie do domu, spędź z dzieckiem czas, wysłuchaj jego wrażeń. Zauważ co sprawiło mu radość i ciesz się razem z nim. Pozwól dziecku na skargi, ale dodatkowo ich nie wyolbrzymiaj. Podkreślaj pozytywy.
Nie martw się jeśli po kilku dniach chętnego uczęszczania do przedszkola dziecko zmieni zdanie. Prawdopodobnie nie oznacza to, że przestało mu się tam podobać, ale raczej, że wolałoby uniknąć systematycznej edukacji, którą właśnie rozpoczęło i wrócić do beztroskiego pobytu w domu. Nadmiar nowych bodźców i wrażeń może też powodować pewne rozchwianie emocjonalne i chwilową zmianę zachowania dziecka (brak apetytu, zniechęcenie czy nadmierne pobudzenie). Są to objawy pewnej “walki”, jaką dziecko toczy w sobie dostosowując się do zmian, które zaszły w jego życiu. Z czasem to minie. Gdyby jednak taki stan utrzymywał się bardzo długo i niepokoił cię, możesz skonsultować się z wychowawcą grupy lub naszym psychologiem. Może okazać się, że maluch jeszcze nie dorósł emocjonalnie do edukacji przedszkolnej i warto spróbować powrotu do przedszkola za jakiś czas.
Nie zniechęcaj się również, gdy dotąd zdrowe dziecko, zacznie częściej chorować. Jest to naturalny sposób nabywania odporności.
Nigdy nie strasz dziecka przedszkolem i dyscypliną, mówiąc np. "Poczekaj no, już pani w przedszkolu nauczy cię porządku!".
Czytaj bajki o tematyce przedszkolnej.
Bajka “Pierwszy dzień w przedszkolu” do pobrania tutaj.
Kochani Rodzice:
Już niedługo, po pierwszych trudnościach i zmaganiach, okaże się, że przychodzisz po swoje dziecko zbyt wcześnie, bo właśnie w najlepsze bawi się
z nowymi przyjaciółmi, albo kończy wspaniałą pracę plastyczną. Zobaczysz jak twój Maluch z radością odkrywa swoje ukryte zdolności, nabiera pewności siebie, z zapałem przygotowuje dla ciebie niespodzianki i występy, a przedszkole jest miejscem, w którym czuje się dobrze i bezpiecznie.
Życzymy udanego startu i wielu sukcesów w Naszej Akademii.
Ostatnia aktualizacja 01.09.2017 r.
W życiu dziecka i rodziców rozpoczęcie przedszkolnej przygody to ważne wydarzenie. Do tej pory maluch przebywał najczęściej we własnym domu. Wszystko było dla niego znane i zawsze ktoś bliski był w pobliżu. Wraz
z pójściem do przedszkola, ta sytuacja ulega zmianie. Dziecko będzie spędzać wiele godzin w nowym miejscu, w towarzystwie nowo poznanych dzieci
i dorosłych. Zarówno dla niego, jak i dla rodziców, będzie to nowe doświadczenie. Zanim przedszkole stanie się dla malucha “drugim domem” trzeba będzie zmierzyć się z czasem, w którym mogą pojawić się skrajne emocje. Na szczęście jest wiele sposobów, aby ten okres przejść łagodnie i skutecznie nad nimi zapanować. Dzięki odpowiedniemu przygotowaniu, bardzo szybko poranne wyjście do przedszkola będzie odbywało się z uśmiechem na twarzy.
PRZYGOTOWANIE W DOMU
Edukacja przedszkolna zakłada nabywanie i rozwijanie samodzielności u dziecka. Podczas zajęć dydaktycznych, wiele uwagi będzie poświęcone właśnie tej sferze. Dobrze byłoby, aby maluch, na miarę swoich możliwości, był do tego przygotowany pod względem umiejętności samoobsługowych, jak
i społeczno-emocjonalnych.
Poćwiczcie rozstania i powroty.
Momentem, który dla dziecka, jak i rodzica będzie początkowo najtrudniejszy, jest rozstanie na dłuższy czas. Aby uniknąć wielu silnych emocji
i niepotrzebnych nerwów, warto te sytuacje przećwiczyć wielokrotnie w neutralnych warunkach. Najprostszym sposobem na oswojenie się z rozłąką
z rodzicem jest regularne pozostawianie dziecka pod opieką bliskich, zaufanych osób. Przed wyjściem wyjaśnij mu, kiedy do niego wrócisz i dotrzymaj słowa. Swoją nieobecność stopniowo wydłużaj. Dzięki temu w przedszkolu maluch w znacznie mniejszym stopniu będzie martwił się, czy na pewno rodzic po niego przyjdzie, by zabrać go do domu.
Rozmawiajcie z dzieckiem o pójściu do przedszkola, przynajmniej miesiąc wcześniej. Opowiadajcie o tym, że są tam ciekawe zabawki, dzieci, z którymi można się bawić i miłe panie, które wymyślają różne zabawy. Opisujcie jak wygląda dzień przedszkolaka. Uprzedzajcie o tym, że rano trzeba będzie się na jakiś czas rozstać, ale potem razem wrócicie do domu. Ponadto inscenizujcie scenki z przedszkolnego życia. Spacerujcie w okolicy przedszkola, zajrzyjcie przez szybę, by zobaczyć co jest w środku. Jeśli to możliwe skorzystajcie z placu zabaw. Odwiedźcie przedszkole razem z dzieckiem, aby zapoznało się
z miejscem. Opowiadajcie o tym, że wy też byliście kiedyś przedszkolakami, co wtedy czuliście, co wam się podobało. Obejrzyjcie zdjęcia z tamtego okresu,
a także inne dostępne zdjęcia o tematyce przedszkolnej. Kiedy będziecie ustalać z dzieckiem porę waszego powrotu z przedszkola nie podawajcie godziny zegarowej (maluchom zwykle nic to jeszcze nie mówi), a raczej, że przyjdziecie po obiedzie, albo po drzemce. Początkowo warto zostawiać dziecko na krótszy czas, a potem stopniowo go wydłużać.
Wprowadźcie taki rytm dnia, jaki będzie obowiązywał wraz z pójściem do przedszkola. Godziny wstawania ustalcie tak, by poranki w domu i przedszkolnej szatni były przyjemne i spokojne. Zrezygnujcie z modnego dzisiaj motta: “Pośpiesz się, nie mam czasu, zaraz się spóźnimy”. Dobrze byłoby, gdyby domowy rytm dnia był zbliżony do przedszkolnego planu dnia. Mówcie dziecku, że jesteście dumni, że już wkrótce będzie przedszkolakiem, bo to oznacza, że jest już dużym, dzielnym człowiekiem.
Inicjujcie kontakty z innymi dziećmi.
Stwarzajcie dziecku możliwość spotkania z dziećmi, które już zna, w rodzinie lub u waszych znajomych. Odwiedzajcie publiczne place zabaw czy kluby dla dzieci i pozwalajcie swojemu maluchowi na kontakt z rówieśnikami. Obserwujcie, jak sobie radzi w tych kontaktach, pozwalajcie, na ile to możliwe, rozwiązywać dzieciom konflikty samodzielnie. O trudnych sytuacjach rozmawiajcie z dzieckiem. Podkreślajcie, że kolego czy koleżanka też chodzi do przedszkola, gdzie się bawi i gdzie jest miło.
Wychowujcie do samodzielności.
To ważne, aby pomagać dziecku, nosić na rękach… ale nie może to oznaczać wyręczania dziecka we wszystkich czynnościach, które odpowiednio do swojego wieku, powinno już być w stanie samo wykonać. Pamiętajmy, że mamy wychować dzieci na dorosłych i samodzielnych ludzi, a nie na swoje przytulanki. Naukę samoobsługi należy zacząć już w wieku poniemowlęcym. W przedszkolu od najmłodszych dzieci nie wymaga się jeszcze umiejętności korzystania z toalety czy sygnalizowania potrzeb fizjologicznych, lecz im dziecko starsze, tym bardziej jest to pożądane. Panie z grupy dbają o czystość dzieci, przebierają je w miarę potrzeb, ale jednocześnie wspierają dziecko w procesie samodzielności, powoli przygotowują je do odstawienia pieluchy
i korzystania z toalety. Te działania okażą się skuteczne, jeśli będą poparte współpracą z rodzicami. 3-4 latki trening czystości powinny już mieć za sobą. Starsze dzieci powinny próbować samodzielnie się ubierać, rozbierać, jeść, chodzić po schodach.
W kwestii posiłków ważne jest, aby dziecko próbowało nowych smaków, gryzienia pokarmów oraz oswajało się z używaniem łyżeczki i kubeczka. Aby mogło robić to sprawnie, potrzebuje oczywiście czasu, ale przede wszystkim wielu okazji do ćwiczenia tych czynności. Gdy będziemy dziecko nieustannie wyręczać rozwój dziecka się opóźni.
Wspólnie skompletujcie wyprawkę przedszkolaka
Zanim dziecko przyjdzie do przedszkola warto zgromadzić niezbędne rzeczy. Dobrze jest włączyć dziecko w przygotowanie wyprawki. Rzeczy, które zna
i stanowią jego własność, zwiększają jego poczucie bezpieczeństwa. W Akademii Przedszkolaczka wyprawka obejmuje:
obuwie na zmianę (do chodzenia po przedszkolu);
zestaw ubrań na zmianę: bielizna (3x majtki, 3x skarpetki), koszulki/bluzki, spodnie (odzież podpisaną na metce pozostawiamy
w szatni w materiałowym worku) - niezależnie od wieku dziecka;
szczoteczka i pasta do zębów;
kubek do picia z uchem;
teczka lub segregator na prace plastyczne oraz koszulki 100 szt. (format A4);
strój gimnastyczny - podpisany na metce (przechowujemy w materiałowym worku w szatni);
mokre chusteczki;
piżama (podpisana) i poduszka do spania (jeżeli dziecko śpi w przedszkolu);
śliniak (jeśli dziecko potrzebuje);
pieluchy (jeśli dziecko potrzebuje).
PROGRAM ADAPTACYJNY W PRZEDSZKOLU
Zależy nam na tym, aby dzieci przychodzące do naszej Akademii czuły się tutaj dobrze i swobodnie. Chcemy, na ile to możliwe, wyeliminować stres towarzyszący im przy wchodzeniu w nową rolę społeczną - rolę Przedszkolaka. Również rodzicom potrzebne są sprzyjające okoliczności, aby pokonali swoje obawy związane z powierzeniem opieki nad dzieckiem nowym osobom, i aby upewnili się, że ich maluch sobie poradzi. Ponieważ okres adaptacyjny ma duży wpływ na późniejsze funkcjonowanie dziecka w przedszkolu, ważne jest aby przeszedł on spokojnie i delikatnie. Dlatego ważna jest współpraca rodziców i nauczycieli oraz całego personelu przedszkolnego w tym zakresie.
W naszym przedszkolu realizowany jest autorski program adaptacyjny dla dzieci i rodziców. Program ten jest działaniem pedagogicznym, sprzyjającym rozładowaniu negatywnych doznań dziecka, a także zapewniającym mu poczucie bezpieczeństwa i prawidłowy rozwój we wszystkich sferach. Nie jest gwarantem uniknięcia wszystkich trudnych emocji, lecz znacząco ułatwia oswoić się dziecku z nowym miejscem i ludźmi.
Obejmuje on następujące etapy:
Etap I - „Dni otwarte”
Etap II - Dni adaptacyjne w ciągu roku szkolnego
Etap III - „Rozpoczynamy nowy rok przedszkolny” - I tydzień września
Dni otwarte to specjalny czas dla osób chętnych oraz ich dzieci do bezpośredniego poznania naszego przedszkola. W dowolny dzień możecie Państwo odwiedzić nasze placówki mieszczące się przy ul. Popiełuszki 28d oraz przy ul. Startowej 16. Podczas takiego spotkania możecie dowiedzieć się, jak wygląda dzień w przedszkolu, jak pracujemy, jak wyglądają zajęcia dydaktyczne oraz pomieszczenia przedszkolne. Jest to również pierwszy krok w procesie adaptacji dziecka, które będąc jeszcze z rodzicem, może poznawać nowe środowisko i oswajać się z nim. Będziecie Państwo mogli poznać przedszkolną społeczność, wyjaśnić wszelkie wątpliwości poprzez rozmowę z pracownikami oraz Dyrektorem przedszkola. Dzień Otwarty ułatwi podjęcie świadomej
i najlepszej decyzji, co do wyboru przedszkola.
Kolejnym etapem jest cykl spotkań w grupie przedszkolnej, podczas którego dziecko ma możliwość poznania swoich przyszłych wychowawczyń, dzieci i personelu przedszkolnego, uczestniczenia w zajęciach, zabawach, wspólnych spacerach i posiłkach. Jest to czas, kiedy dziecko jest motywowane do podejmowania działań i zachowań sprzyjających integrowaniu się z przedszkolem. Dodatkowo jest to okazja do nawiązywania bliskiego, serdecznego kontaktu w relacjach: nauczyciel - dziecko, nauczyciel - rodzic.
Ostatnim etapem jest tygodniowa adaptacja wrześniowa. Specjalne scenariusze zajęć pozwalają już całej grupie, utworzonej na dany rok szkolny lepiej się poznać. Starsze przedszkolaki przypominają sobie (po przerwie wakacyjnej) a nowe dzieci poznają zasady panujące w przedszkolu, bieżące umeblowanie
i wyposażenie sali, łazienki i szatni. W tym czasie nauczyciele poznają też oczekiwania rodziców w stosunku do przedszkola oraz upodobania i potrzeby dzieci.
Jak najlepiej przeżyć pierwsze dni stałego uczęszczania dziecka do przedszkola, co robić, a czego unikać można przeczytać w dziale Organizacja/Poznaj nas bliżej/Pierwsze kroki w przedszkolu.
Ostatnia aktualizacja 23.05.2017 r.
Drodzy Rodzice
W trosce o zapewnienie Państwu możliwości swobodnego zatrzymania pojazdu przy Przedszkolu w celu dowiezienia/odwiezienia dziecka jesteśmy „zmuszeni” kontrolować i upominać kierowców wykorzystujących specjalnie oznakowane miejsca w sposób niezgodny z przepisami.
W związku z tym, korzystają Państwo z identyfikatorów parkowania, które ułatwiają nam odróżnianie pojazdów naszych Rodziców od pojazdów osób trzecich.
Zachęcamy i prosimy o zawieszanie ich na przednich lusterkach, są one do tego celu zaprojektowane. Nie ograniczają widoczności kierowcy, a dla nas są jednoznacznie widoczne, nawet z daleka. Numer identyfikatora służy nam do ewentualnego sprawdzenia kontaktu do osoby parkującej. Karteczki z tyłu identyfikatora mogą być wykorzystane do własnych swobodnych notatek.
W przypadku braku identyfikatora lub umieszczenia go w ukrytym/niewidocznym miejscu samochód będzie uznawany za parkujący wbrew przepisom.
Jednocześnie informujemy, że posiadanie identyfikatora Akademii nie upoważnia do pozostawiania samochodu na długi czas, a jedynie na czas niezbędny do zajęcia się dzieckiem.
Przypominamy także, że możliwe jest posiadanie dodatkowych identyfikatorów do wykorzystania w innych Państwa pojazdach.
Dziękujemy za zrozumienie i współpracę.
Sposób umieszczenia identyfikatora - zawieszki
|
|
"Warunki ochrony danych osobowych w serwisie www.akademiaprzedszkolaczka.pl"
Pamiętaj: Przedmiotem niektórych zdjęć jest wizerunek osoby lub osób, których niezależnie od ochrony przewidzianej przepisami prawa autorskiego, stanowi jedno z dóbr osobistych chronionych przepisami prawa cywilnego. Niedozwolone jest wykorzystywanie ich w sposób, który może naruszać dobra osobiste osób na nich przedstawionych, poprzez przedstawienie ich w negatywnym świetle, zniekształcenie wizerunku lub wkomponowanie w inny obraz, który może naruszać dobre obyczaje lub zasady współżycia społecznego; do produktów o treści pornograficznej, obraźliwej, obscenicznej, zniesławiającej lub propagującej przemoc.
Treści oraz materiały graficzne (logotypy, ilustracje, fotografie) udostępnione za pośrednictwem serwisu internetowego www.akademiaprzedszkolaczka.pl są własnością Przedszkola Niepublicznego Akademia Przedszkolaczka w Lublinie Sp. z o.o. oraz Domowej Akademii Agnieszka Zatorska.
Korzystanie z prezentowanych w nim treści i materiałów jest możliwe zgodnie z zasadami przewidzianymi przepisami ustawy o prawie i autorskim i prawach pokrewnych.
Bez pisemnej zgody Akademii Przedszkolaczka niedozwolone jest kopiowanie, cytowanie, rozpowszechnianie w jakiejkolwiek formie treści, materiałów graficznych oraz elementów serwisu.
Niedozwolone jest wykorzystanie wizerunku osób widocznych na zdjęciach w działaniach takich jak: serwisy news, serwisy internetowe i fora społecznościowe, reklamach i serwisach o treściach mogących im zaszkodzić lub przedstawić w negatywnym świetle.
Nie zgadzamy się na bezprawne wykorzystanie jakiegokolwiek elementu serwisu www.akademiaprzedszkolaczka.pl. Nie wyrażamy zgody na wykorzystywanie zawartych treści w celach postępowań sądowych lub innych czynności procesowych użytkowników serwisu.
Dostęp do Strefy Rodzica wymaga zalogowania się w serwisie. Dane do logowania nadawane są przez Akademię Przedszkolaczka naszym Klientom jedynie po podpisaniu umowy.
Dlaczego wprowadzamy zmiany?
W związku obowiązywaniem od dnia 25 maja 2018 r. Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). Wprowadzamy w Akademii Przedszkolaczka Sp. z o.o. doprecyzowane zasady ochrony danych osobowych w serwisie www oraz w internecie.
Kto jest administratorem danych?
Administratorem danych, o których mowa, jest Akademia Przedszkolaczka Sp z o.o. ul.Popiełuszki 28d z siedzibą w Lublinie. Wszystkie wcześniej udzielone przez Państwa zgody, są utrzymywane i podlegają dalszemu zabezpieczeniu. W Akademii stosujemy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby chronić Państwa dane przed nieuprawnionym ujawnieniem i dostępem, przed przypadkowym lub bezprawnym zniszczeniem oraz ich utratą. Lecz żaden sposób przesyłania danych przez Internet i żaden sposób elektronicznego lub fizycznego przechowywania nie jest jednak całkowicie bezpieczny.
Jakie są podstawy przetwarzania danych?
Jeśli wyraziliście Państwo zgodę na przetwarzanie danych osobowych możecie zawsze ją cofnąć. Z naszej strony przetwarzamy je zgodnie z celem, w jakim zostały one zebrane oraz na podstawie właściwych przepisów prawa. Podstawą uprawniającą nas do przetwarzania Państwa danych osobowych mogą być:
Przysługuje Państwu prawo dostępu do Swoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Komu będziemy udostępniać Państwa dane?
W niektórych sytuacjach Akademia Przedszkolaczka Sp. z o.o. przekazuje dane osobowe podmiotom trzecim, odbiorcami Państwa danych są:
Jakie dane zbieramy?
Serwis Akademii Przedszkolaczka nie zbiera w sposób automatyczny żadnych informacji, z wyjątkiem informacji zawartych w plikach cookies. Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. W szczególności pliki cookies pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika serwisu, adres IP, adres URL żądania, nazwę domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, datę i godzinę korzystania z serwisu, typ i wersję systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje pozwalające odpowiednio wyświetlić stronę internetową. Kładziemy nacisk na dostosowanie indywidualnych preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych.
Jak można wyłączyć udostępnianie danych?
Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oprogramowania. Informujemy, że ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych serwisu Akademii Przedszkolaczka. Aby nie otrzymywać cookies należy skorzystać z opcji przeglądarki internetowej wykorzystywanej do połączenia z Serwisami i wybrać opcję automatycznego odrzucania. Ustawienia te zazwyczaj pozwalają też zarządzać cookies."
Prezentujemy wybrane przydatne słówka i zwroty w języku ukraińskim.
Zachęcamy do stosowania w kontaktach z osobami, które przyjechały do nas w ostatnim czasie z Ukrainy. Na pewno każdemu miło jest usłyszeć choć kilka słów w jego ojczystym języku.
W związku z występowaniem wysokich temperatur dziennych wszyscy nasi pracownicy, w szczególności nauczyciele, zobowiązani są do obserwacji
i podejmowania działań w zakresach:
1. Dbałości o dokładną wentylację pomieszczeń w godzinach rannych (gdy temperatura zewnętrzna jest niższa niż w pomieszczeniach).
2. W miarę wzrostu temperatury na zewnątrz powyżej 30 st C, ograniczenie napływu ciepła i zewnętrznego powietrza do pomieszczeń poprzez przymykanie okien i drzwi, zasłanianie rolet. Korzystamy również ze specjalnej folii odblaskowej na szybach zewnętrznych.
3. Użytkowania wentylatorów do wymuszonego obiegu powietrza.
4. Co 30 min bezwzględne zraszanie pomieszczeń w których przebywają dzieci i osoby dorosłe.
5. Częste wizyty w łazienkach, celem ochłodzenia wodą dzieci.
6. Nie wystawianie dzieci na działanie nagrzanego powietrza z zewnątrz.
7. Ograniczenia wyjść z chwilą wzrostu temperatury w godzinach popołudniowych.
8. Dzieci w salach, bez ograniczeń, korzystają z wody do picia.
Chociaż wszyscy lubimy ciepłe dni, to jednak zbyt duża temperatura nie jest dla nas korzystna, a szczególnie dla organizmu dziecka, które ze względu na jego "niewielką objętość" dużo szybciej może się przegrzać.
Pamiętajmy o tym i wykształcajmy w nich prawidłowe nawyki i zachowania podczas pięknych, ciepłych i bezchmurnych dni.
Podstawowe zasady, których należy przestrzegać, to:
1. Nawadnianie
Woda jest niezbędnym składnikiem naszego organizmu. Za utrzymanie właściwej temperatury ciała odpowiada proces pocenia się. Wyparowująca z nas woda oddaje temperaturę otoczeniu i zapobiega przegrzaniu. Ten stały ubytek wody, trzeba bezwzględnie uzupełniać, nawet jeśli nie odczuwamy pragnienia.
Dzieci często wolą się bawić niż pamiętać o piciu wody, dlatego powinniśmy dopilnować, aby w gorące dni dzieci piły regularnie i w większych ilościach.
Woda mineralna lepiej gasi pragnienie, niż soki czy słodzone napoje, a dodatkowo uzupełnia tracone mikroelementy.
W naszym przedszkolu dzieci mają zapewniony nieograniczony dostęp do wody. Podczas wychodzenia na dwór zabierają ze sobą picie w butelkach.
2. Ochrona przed promieniami słonecznymi
Przebywając na zewnątrz należy wybierać miejsca zacienione, przewiewne i nie wystawione na bezpośrednie promienie słoneczne.
Dodatkowym zabezpieczeniem jest nakrycie głowy. Nawet jeśli przywożą Państwo dziecko samochodem i wysiadają tuż obok przedszkola, to należy pamiętać o tym, by Wasza pociecha miała przy sobie czapeczkę, kapelusik lub chustkę, którą wykorzysta podczas spaceru lub na placu zabaw.
Można również nosić ze sobą parasol. Chociaż nam kojarzy się głównie z deszczem, to jego znaczenie zostało zapożyczone z języka włoskiego, gdzie "parasole" (para = przeciw, sole = słońce) oznacza "ochrona przeciw słońcu". I jak najbardziej może spełniać taką funkcję.
Na rynku dostępna jest szeroka gama kremów z filtrami przeciwsłonecznymi. Kwestia doboru kosmetyków zależy od indywidualnych potrzeb dziecka.
Największe narażenie na promienie słoneczne pojawia się w godzinach między 11 a 15. W najgorętsze dni, najlepiej zrezygnować z przebywania na dworze nawet w godzinach 10 - 16. W naszym przedszkolu w najgorętsze dni godziny spacerów i zabaw na dworze przekładamy na poranek, kiedy temperatura jest jeszcze dość sprzyjająca.
3. Schładzanie
Warto skorzystać ze starych, sprawdzonych sposobów.
Jeżeli nie mamy możliwości wskoczyć do basenu lub jeziora wykorzystajmy wodę w nieco innej postaci. Włożenie nóg do miski z chłodną wodą lub położenie mokrego kompresu przyniesie natychmiastową ulgę.
W miastach rozstawiane są kurtyny wodne, korzystajmy z nich w czasie spacerów. Sami możemy zapewnić sobie własną "kurtynę wodną" korzystając ze zwykłego zraszacza do kwiatów - takie opryskiwanie wodą jest dodatkowo dla dzieci świetną atrakcją i powodem do śmiechu.
W pomieszczeniach korzystajmy z wentylatorów, gdy nie jest to możliwe, zawsze można mieć przy sobie mały, składany wachlarzyk, który świetnie przyniesie ulgę.
Nie dajmy się zwieść, że otwieranie okna zawsze doprowadzi do schłodzenia pomieszczenia. Sprawdzajmy temperaturę wewnątrz i na zewnątrz. Wietrzyć należy w godzinach porannych i wieczornych, natomiast kiedy temperatura na zewnątrz jest wyższa niż w środku, okno powinno być zamknięte, dodatkowo zasłonięte żaluzjami lub zasłonami. W naszym przedszkolu w wybranych salach zastosowaliśmy specjalne folie odblaskowe naklejone na szyby, dzięki którym pomieszczenie nie nagrzewa się tak bardzo.
Większa ilość roślin w pomieszczeniu przyczynia się do nawilżenia powietrza, a przez to lekkiego schłodzenia otoczenia. W sprzedaży dostępne są również specjalne nawilżacze.
O ile to możliwe, należy unikać uruchamiania niepotrzebnych urządzeń elektrycznych, które dodatkowo podnoszą temperaturę np. piekarnik, suszarka itp.
Organizując aktywność dzieci, zrezygnujmy z typowo ruchowych zabaw, które automatycznie podnoszą temperaturę ciała.
Komponujmy odpowiednie posiłki, które korzystnie wpłyną na samopoczucie dzieci, jak np. lekkie sałatki, chłodniki, soczyste owoce i warzywa, lody, koktajle itp.
Jak pomóc w przypadku udaru słonecznego?
Pomimo starań i zachowania środków ostrożności, warto poznać również objawy i zasady udzielania pomocy w przypadku udaru słonecznego. Jest on spowodowany bezpośrednim wzrostem temperatury ciała dziecka.
Główne objawy udaru słonecznego m.in.:
- gorączka
- bóle głowy
- nudności, wymioty i/lub biegunka
- utrata przytomności
- zaczerwienienie lub poparzenia skóry.
Co należy robić w takiej sytuacji?
- przenieść dziecko w przewiewne i w miarę możliwości chłodne miejsce
- rozpiąć ubranie, aby ułatwić oddawanie ciepła do otoczenia
- jeśli dziecko jest przytomne, podawać mu wodę do picia
- robić zimne okłady (na głowę i szyję dziecka) w celu zmniejszenia temperatury.
W razie wątpliwości należy wezwać pogotowie - numer alarmowy 112 lub 999.
Życzymy orzeźwiających powiewów wiatru i radosnego korzystania z ciepłych dni.
Dbamy o jakość i tworzymy dla dzieci bezpieczne, estetyczne, funkcjonalne i przyjazne miejsce. Odwołując się do zasad pedagogiki Marii Montessori
w przemyślany sposób aranżujemy przestrzeń dla dzieci, dostosowując ją do ich wieku, potrzeb i możliwości:
Rozwijamy talenty
Rozwijamy talenty
Poznaj nasz zespół
Poznaj nasz zespół
Pomóż dziecku dobrze wystartować.
Pomóż dziecku dobrze wystartować.
Nowy etap w życiu
dziecka i rodzica
Nowy etap w życiu
dziecka i rodzica
Nasz dietetyk radzi, o czym warto pamiętać przygotowując posiłki dla dzieci.
Nasz dietetyk radzi, o czym warto pamiętać przygotowując posiłki dla dzieci.
Prowadzimy przedszkola w dwóch dogodnych lokalizacjach w Lublinie:
Wielu z Twoich sąsiadów już skorzystało
z edukacji w naszej Akademii.
Prowadzimy przedszkola w dwóch dogodnych lokalizacjach w Lublinie:
Wielu z Twoich sąsiadów już skorzystało
z edukacji w naszej Akademii.
ul. Ks. J. Popiełuszki 28D
20-052 Lublin
NIP 7123228879
Akademia ul.Ks. J .Popiełuszki - tel. 81 536 28 28
Akademia ul.Startowa 16 - tel. 81 759 28 28
www.facebook.com/przedszkole.akademia
numer konta bankowego: 40 1020 3147 0000 8502 0079 0220
Jeżeli mają Państwo pytania, pragniecie przesłać ofertę lub potrzebujecie innych informacji, zapraszamy do kontaktu osobistego
lub skorzystanie z danych znajdujących się
w zakładce KONTAKT.
Rodziców posiadających konto
w STREFIE RODZICA zapraszamy
do korzystania z indywidualnych opcji
dostępnych po zalogowaniu.
Realizacja Arteneo. Projekt Batyra.pl. Prawa autorskie Akademia Przedszkolaczka Sp z o.o.. Wszystkie prawa zastrzeżone.