STAŁE ZAJĘCIA PROGRAMOWE
Zajęcia mają na celu rozwój kulturalny dzieci poprzez ruch, śpiew oraz własną inwencję.
Przedszkole to miejsce, w którym dziecko odkrywa swoje zainteresowania
i talenty. Jest to dobry moment na podejmowanie pierwszych prób uczestnictwa w zajęciach dodatkowych. W ten sposób dziecko będzie mogło przekonać się, jakiego rodzaju aktywności sprawiają mu najwięcej radości
i satysfakcji. W zajęciach dodatkowych uczestniczą dzieci z różnych grup przedszkolnych, dzięki temu mogą również bliżej się poznać i nawiązać nowe przyjaźnie.
W naszej Akademii zapewniamy i polecamy warsztaty z różnych dziedzin:
artystyczne (rozwijają kreatywność, pozwalają na wyrażanie siebie poprzez sztukę, usprawniają motorykę dużą - ciała i małą - dłoni).
intelektualne (rozwijają myślenie przyczynowo-skutkowe, usprawniają pamięć
i koncentrację, pozwalają na samodzielne dochodzenie do wiedzy);
językowe (przygotowują do dalszej edukacji językowej w szkole, poprawiają zdolności uczenia się, koncentracji oraz zapamiętywania; otwierają na komunikację, poznawanie różnych kultur i świata);
ruchowe (rozwijają sprawność ruchową oraz świadomość swojego ciała, wpływają na sferę poznawczą, pozwalają pozytywnie spożytkować energię);
Oprócz tego oferujemy zajęcia wspomagające prawidłowy rozwój dziecka lub konsultacje ze specjalistami (również dla dzieci nie uczęszczających do naszego przedszkola). W zakładce poniżej znajduje się ich pełna lista zajęć wraz z opisem.
Korzyści z zapisania dziecka na zajęcia dodatkowe w Akademii Przedszkolaczka:
Dziecko uczestniczy w zajęciach podczas pobytu w przedszkolu, w czasie, w którym jego aktywność jest najbardziej efektywna.
Zajęcia odbywają się na terenie przedszkola, co pozwala na zaoszczędzenie czasu rodzicom.
Deklaracje uczestnictwa w zajęciach dodatkowych składa się na każdy miesiąc. Pozwala to na dostosowanie zajęć do zmieniających się zainteresowań i potrzeb dziecka. Dzieci mają możliwość obejrzenia zajęć i dołączenia do już utworzonej grupy także w ciągu roku.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, dzięki czemu dzieci nie są przemęczone i z niecierpliwością czekają na kolejne. Czas ich trwania dostosowany jest do wieku i możliwości dzieci oraz specyfiki zajęć.
W godzinach pracy przedszkola można skorzystać z zajęć terapeutycznych oraz fachowej porady specjalistów.
Oferta zajęć dodatkowych jest na bieżąco aktualizowana. Współpracujemy z osobami, które pasjonują się tym co robią. Potwierdzają to ich liczne osiągnięcia i certyfikaty.
Zachęcamy do wybrania wraz z dzieckiem zestawu zajęć najbardziej dopasowanych do jego potrzeb i zainteresowań.
Ostatnia aktualizacja 01.09.2017 r.
STAŁE ZAJĘCIA PROGRAMOWE
Zajęcia mają na celu rozwój kulturalny dzieci poprzez ruch, śpiew oraz własną inwencję.
Rytmika to zajęcia muzyczno-ruchowe, prowadzone przez osobę z wykształceniem muzyczno-pedagogicznym. Dzieci na rytmice uczą się piosenek związanych
m.in. z aktualną porą roku, grają na instrumentach muzycznych, uczą się prostych układów tanecznych oraz poznają podstawowe elementy muzyki.
STAŁE ZAJĘCIA PROGRAMOWE
Kontakt z językiem obcym od najmłodszych lat, pozwala na jego lepsze opanowanie
i posługiwanie się nim. Wspomaga zdolność uczenia się, koncentrację oraz zapamiętywanie.
Dzieci poznają na zajęciach podstawowe zwroty grzecznościowe oraz słowa
z różnych grup tematycznych. Poprzez zabawę, piosenki i scenki rodzajowe dzieci
w naturalny sposób zaczynają używać języka. Podczas wspólnej nauki przedszkolaki otwierają się na siebie nawzajem oraz na inne kultury (w tym dzieci obcojęzyczne, które uczęszczają do naszego przedszkola). W naszym przedszkolu język angielski należy do zajęć programowych. Oprócz tego istnieje możliwość zapisania dziecka na zajęcia z języka hiszpańskiego, niemieckiego, francuskiego, włoskiego.
BLOK ZAJĘĆ RUCHOWYCH
JOGA DLA DZIECI. To zajęcia ruchowe połączone z doskonaleniem umiejętności koncentracji uwagi i regulowaniem emocji, redukują nadpobudliwość, zmniejszają agresywność i obniżają stres.
Podczas zajęć dzieci uczą się świadomego ruchu, usprawniają koordynację, nabywają siły i ćwiczą cierpliwość, poznają strategie radzenia sobie z emocjami oraz poprawiają koncentrację uwagi. Joga z dzieckiem pomaga w rozwoju motorycznym i rozwoju nerwowo-mięśniowym oraz koryguje wady postawy. Dzięki jodze dzieci uczą się czerpać przyjemność z bycia aktywnymi.
BLOK ZAJĘĆ ARTYSTYCZNYCH
To mnogość faktur, kolorów i materiałów.
Zajęcia wspierające rozwój i stymulację wszystkich zmysłów dziecka- dotyku, wzroku, węchu, słuchu, smaku.
Podczas zajęć dzieci będą miały okazję uwolnić swoją ekspresję i dać się ponieść twórczemu działaniu. Zajęcia będą odbywać się w specjalnie przygotowanej przestrzeni, bez ograniczeń w postaci fartuchów, stołów czy krzeseł. Materiały wykorzystywane do zajęć będą opierać się na bezpiecznych artykułach plastycznych oraz produktach spożywczych. Oprócz nieopisanej radości i satysfakcji z działania, dzieci będą kształtować świadomość swojego ciała i przestrzeni, uczyć się współdziałania w grupie, a także rozwijać swoją samodzielność i kreatywność.
BLOK ZAJĘĆ ARTYSTYCZNYCH
Nauka gry na instrumencie wprowadza dzieci w świat muzyki, rozwija poczucie rytmu. Gra na ukulele rozwija koordynację wzrokowo-ruchową, koordynację ruchów palców dłoni i przedramienia, motorykę palców i dłoni, wspomaga umiejętności posługiwania się przedmiotami codziennego użytku i wykonywania drobnych ruchów.
Dzięki grze na instrumencie kształtuje się u dziecka zdolność analizy i syntezy materiału słuchowego, rozwija koncentrację i zdolność rozumienia i zapamiętywania materiału wizualnego i słuchowego. Wspólne granie z innymi daje poczucie przynależności do zespołu, uczy cierpliwości, współpracy, oswaja z wystąpieniami publicznymi, zwiększa pewność siebie poprzez publiczne przedstawianie efektów swojej pracy i osiągnięć. Tworzenie muzyki uwrażliwia na piękno, pomaga wyrażać emocje i zrelaksować się.
BLOK ZAJĘĆ ARTYSTYCZNYCH
Zajęcia z szycia sprzyjają rozwojowi motoryki małej u dziecka. Posługując się igłą dzieci uczą się zasad bezpiecznej pracy oraz skupienia na wykonywanej czynności.
Wykorzystanie kolorowych nici, guzików, koralików i skrawków materiałów rozwija ich kreatywność. Podczas zajęć dzieci tworzą własne projekty maskotek lub przedmiotów użytkowych (np. torebki, piórniki). Wykonanie każdego projektu przebiega w kilku etapach (projektowanie, przygotowanie wykrojów, zszywanie elementów, ozdabianie). Dzięki temu dzieci uczą się planowania pracy oraz cierpliwości w oczekiwaniu na efekt swoich działań.
BLOK ZAJĘĆ INTELEKTUALNYCH
Nauka gry w szachy sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dziecka. Doskonali zdolności matematyczne, poprawia koncentrację, cierpliwość, determinację
i opanowanie.
Od września 2017 roku decyzją Ministerstwa Edukacji Narodowej nauka gry w szachy jest realizowana w szkołach w ramach podstawy programowej.
Szachy to królewska gra taktyczna, która łączy ze sobą sport, naukę
i zabawę. Rozwija wyobraźnię przestrzenną, pamięć i uwagę. Uczy zasady „fair play”, planowania swoich działań, spokojnego przyjmowania porażek i zwycięstw oraz szacunku do rywala.
BLOK ZAJĘĆ INTELEKTUALNYCH
“Pozwólcie dzieciom przychodzić do Mnie, nie przeszkadzajcie im; do takich bowiem należy królestwo Boże.” (Mk 10,14)
Dzieci poprzez zabawy, piosenki i słuchanie opowieści biblijnych poznają życie Jezusa oraz podstawowe prawdy wiary. Uczestniczenie w grupowej katechezie jest okazją do wspólnej modlitwy oraz nauki.
BLOK ZAJĘĆ RUCHOWYCH
Taniec jest jednym ze sposobów przeżywania i przekazywania emocji, To wspaniały sposób na dobrą zabawę i odprężenie.
Taniec usprawnia ogólną motorykę oraz koordynację ruchową, poprawia sylwetkę, kształtuje świadomość ciała. Pomaga pokonać nieśmiałość, kształtuje wrażliwość estetyczną, rozładowuje emocje.
BLOK ZAJĘĆ RUCHOWYCH
Rozwijają plastyczność ciała, uczą wdzięku ruchów i gracji, a także pozwalają wyrazić dziecięce emocje. Rozbudzają wrażliwość na piękno i estetykę ruchu.
Zajęcia kształtują nawyk przyjmowania prawidłowej postawy ciała. Wpływają na ładną sylwetkę, poprawiają sprawność fizyczną. Na zajęciach dzieci uczą się płynności, wdzięku, piękna i harmonii ruchów.
BLOK ZAJĘĆ RUCHOWYCH
Trening aikido pomaga korygować wady postawy, a ze względu na częstą asynchroniczną pracę stóp i dłoni podczas wykonywanych technik, pozytywnie stymuluje pracę mózgu.
W czasie zajęć dzieci uczą się m.in. panowania nad własnymi odruchami, koordynacji ruchów, amortyzacji upadku, synchronizacji i swobody w ćwiczeniach z partnerem oraz przewidywania skutków działania własnego i innych. Ćwiczenia sprzyjają poprawie refleksu, koncentracji i wyciszeniu dziecka.
BLOK ZAJĘĆ RUCHOWYCH
PRZEDSZKOLIADA.PL to ogólnopolski system rozrywki ruchowej dla dzieci w wieku przedszkolnym. Składa się on z unikatowych projektów promujących kulturę fizyczną
i wszechstronny rozwój ruchowy wśród przedszkolaków.
Przedszkoliada.pl zapewnia dzieciom rozrywkę i edukację ruchową, tak ważną dla młodego pokolenia. Celem zajęć jest wszechstronny rozwój ruchowy, przeciwdziałanie otyłości i zapobieganie zwolnieniom z zajęć wychowania fizycznego. Podczas ćwiczeń wykorzystywane są elementy gry w piłkę nożną, koszykówkę, siatkówkę, czy piłkę ręczną.
Zachęcamy do zapoznania się ze stroną www.przedszkoliada.pl oraz funpagem https://www.facebook.com/przedszkoliada/?fref=ts .
BLOK ZAJĘĆ WSPOMAGAJĄCYCH
Zajęcia TUS służą poznawaniu i kształtowaniu podstawowych umiejętności społecznych, z tego względu są szczególnie przydatne dla dzieci, które są nieśmiałe, wycofane, mają problemy emocjonalne, trudności w kontaktach z rówieśnikami
i w nawiązywaniu relacji, dzieci z Zespołem Aspergera i Autyzmem.
Podczas zajęć w małych grupkach, dzieci pod okiem psychologa, poprzez zabawę
i różne aktywności uczą się jak słuchać i pytać innych, w jaki sposób odmawiać, dyskutować, zawierać znajomości, prowadzić rozmowę oraz reagować na krytykę, współdziałać, rywalizować czy radzić sobie z emocjami.
Udział w zajęciach pomaga budować poczucie własnej wartości, relacji rówieśniczych, radzić sobie w nowych sytuacjach oraz sprzyja rozumieniu zasad i podstawowych zachowań społecznych.
BLOK ZAJĘĆ WSPOMAGAJĄCYCH
Zajęcia z psychologiem kierowane są do dzieci przejawiających trudności edukacyjne, społeczne i emocjonalne.
Celem zajęć jest poprawa funkcjonowania emocjonalnego i społecznego, a także nabywanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych. Dobór form pracy
z dzieckiem oraz ich częstotliwość zależne są od indywidualnych potrzeb dzieci.
BLOK ZAJĘĆ WSPOMAGAJĄCYCH
Zajęcia logopedyczne mają na celu rozwijanie prawidłowej mowy i doskonalenie umiejętności komunikacyjnych i społecznych u dzieci.
Skuteczna terapia logopedyczna pozwala na osiągnięcie sukcesu w zakresie korygowania zaburzeń mowy. Ułatwia dziecku funkcjonowanie w grupie
rówieśniczej i środowisku rodzinnym. W celu usprawniania aparatu mowy, logopeda stosuje atrakcyjne formy pracy z dzieckiem, wykorzystując m.in. gry i zabawy. Zajęcia przybierają formę indywidualną lub grupową według potrzeb dziecka.
BLOK ZAJĘĆ WSPOMAGAJĄCYCH
Metoda Integracji Sensorycznej przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym
i wczesnoszkolnym, które doświadczają problemów w codziennym funkcjonowaniu. Adresatami metody są także dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, autyzmem, zespołem Aspergera, zespołem Downa oraz wieloma innymi rodzajami niepełnosprawności.
Terapia integracji sensorycznej ma postać „naukowej zabawy”, w której dziecko np. tocząc się w beczce, huśtając na platformie, rozbijając bańki mydlane na trampolinie czy przeciskając się przez wąski tunel, bawi się i uczy jednocześnie. Podczas terapii dziecko nie ćwiczy konkretnych umiejętności, lecz poprawiając integrację sensoryczną wzmacnia procesy nerwowe. Głównym zadaniem tej terapii jest dostarczenie kontrolowanej ilości bodźców sensorycznych poprzez różnorodne ćwiczenia.
Do terapii wykorzystywany jest specjalistyczny sprzęt taki jak: podwieszane platformy, hamaki, deskorolki, trampoliny, tunele, piłki gimnastyczne, równoważnie, a także materiały różnej faktury do stymulacji dotykowej, materiały do stymulacji wzrokowej, węchowej, smakowej itp.
BLOK ZAJĘĆ WSPOMAGAJĄCYCH
Dogoterapia wykorzystywana jest w edukacji i terapii dzieci z autyzmem, Zespołem Downa oraz niepełnosprawnością intelektualną.
Głównym jej celem jest usprawnianie umiejętności poznawczych i emocjonalnych dziecka. Odpowiednio wyszkolony pies motywuje do wykonania zadania, przez co zwiększa efektywność terapii. Poprzez swoją bezwarunkową akceptację, pies zaspokaja potrzebę bliskości, a także łagodzi poczucie lęku.
Przedszkole to miejsce, w którym dziecko odkrywa swoje zainteresowania
i talenty. Jest to dobry moment na podejmowanie pierwszych prób uczestnictwa w zajęciach dodatkowych. W ten sposób dziecko będzie mogło przekonać się, jakiego rodzaju aktywności sprawiają mu najwięcej radości
i satysfakcji. W zajęciach dodatkowych uczestniczą dzieci z różnych grup przedszkolnych, dzięki temu mogą również bliżej się poznać i nawiązać nowe przyjaźnie.
W naszej Akademii zapewniamy i polecamy warsztaty z różnych dziedzin:
artystyczne (rozwijają kreatywność, pozwalają na wyrażanie siebie poprzez sztukę, usprawniają motorykę dużą - ciała i małą - dłoni).
intelektualne (rozwijają myślenie przyczynowo-skutkowe, usprawniają pamięć
i koncentrację, pozwalają na samodzielne dochodzenie do wiedzy);
językowe (przygotowują do dalszej edukacji językowej w szkole, poprawiają zdolności uczenia się, koncentracji oraz zapamiętywania; otwierają na komunikację, poznawanie różnych kultur i świata);
ruchowe (rozwijają sprawność ruchową oraz świadomość swojego ciała, wpływają na sferę poznawczą, pozwalają pozytywnie spożytkować energię);
Oprócz tego oferujemy zajęcia wspomagające prawidłowy rozwój dziecka lub konsultacje ze specjalistami (również dla dzieci nie uczęszczających do naszego przedszkola). W zakładce poniżej znajduje się ich pełna lista zajęć wraz z opisem.
Korzyści z zapisania dziecka na zajęcia dodatkowe w Akademii Przedszkolaczka:
Dziecko uczestniczy w zajęciach podczas pobytu w przedszkolu, w czasie, w którym jego aktywność jest najbardziej efektywna.
Zajęcia odbywają się na terenie przedszkola, co pozwala na zaoszczędzenie czasu rodzicom.
Deklaracje uczestnictwa w zajęciach dodatkowych składa się na każdy miesiąc. Pozwala to na dostosowanie zajęć do zmieniających się zainteresowań i potrzeb dziecka. Dzieci mają możliwość obejrzenia zajęć i dołączenia do już utworzonej grupy także w ciągu roku.
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu, dzięki czemu dzieci nie są przemęczone i z niecierpliwością czekają na kolejne. Czas ich trwania dostosowany jest do wieku i możliwości dzieci oraz specyfiki zajęć.
W godzinach pracy przedszkola można skorzystać z zajęć terapeutycznych oraz fachowej porady specjalistów.
Oferta zajęć dodatkowych jest na bieżąco aktualizowana. Współpracujemy z osobami, które pasjonują się tym co robią. Potwierdzają to ich liczne osiągnięcia i certyfikaty.
Zachęcamy do wybrania wraz z dzieckiem zestawu zajęć najbardziej dopasowanych do jego potrzeb i zainteresowań.
Ostatnia aktualizacja 01.09.2017 r.
STAŁE ZAJĘCIA PROGRAMOWE
Zajęcia mają na celu rozwój kulturalny dzieci poprzez ruch, śpiew oraz własną inwencję.
Rytmika to zajęcia muzyczno-ruchowe, prowadzone przez osobę z wykształceniem muzyczno-pedagogicznym. Dzieci na rytmice uczą się piosenek związanych
m.in. z aktualną porą roku, grają na instrumentach muzycznych, uczą się prostych układów tanecznych oraz poznają podstawowe elementy muzyki.
STAŁE ZAJĘCIA PROGRAMOWE
Kontakt z językiem obcym od najmłodszych lat, pozwala na jego lepsze opanowanie
i posługiwanie się nim. Wspomaga zdolność uczenia się, koncentrację oraz zapamiętywanie.
Dzieci poznają na zajęciach podstawowe zwroty grzecznościowe oraz słowa
z różnych grup tematycznych. Poprzez zabawę, piosenki i scenki rodzajowe dzieci
w naturalny sposób zaczynają używać języka. Podczas wspólnej nauki przedszkolaki otwierają się na siebie nawzajem oraz na inne kultury (w tym dzieci obcojęzyczne, które uczęszczają do naszego przedszkola). W naszym przedszkolu język angielski należy do zajęć programowych. Oprócz tego istnieje możliwość zapisania dziecka na zajęcia z języka hiszpańskiego, niemieckiego, francuskiego, włoskiego.
BLOK ZAJĘĆ RUCHOWYCH
JOGA DLA DZIECI. To zajęcia ruchowe połączone z doskonaleniem umiejętności koncentracji uwagi i regulowaniem emocji, redukują nadpobudliwość, zmniejszają agresywność i obniżają stres.
Podczas zajęć dzieci uczą się świadomego ruchu, usprawniają koordynację, nabywają siły i ćwiczą cierpliwość, poznają strategie radzenia sobie z emocjami oraz poprawiają koncentrację uwagi. Joga z dzieckiem pomaga w rozwoju motorycznym i rozwoju nerwowo-mięśniowym oraz koryguje wady postawy. Dzięki jodze dzieci uczą się czerpać przyjemność z bycia aktywnymi.
BLOK ZAJĘĆ ARTYSTYCZNYCH
To mnogość faktur, kolorów i materiałów.
Zajęcia wspierające rozwój i stymulację wszystkich zmysłów dziecka- dotyku, wzroku, węchu, słuchu, smaku.
Podczas zajęć dzieci będą miały okazję uwolnić swoją ekspresję i dać się ponieść twórczemu działaniu. Zajęcia będą odbywać się w specjalnie przygotowanej przestrzeni, bez ograniczeń w postaci fartuchów, stołów czy krzeseł. Materiały wykorzystywane do zajęć będą opierać się na bezpiecznych artykułach plastycznych oraz produktach spożywczych. Oprócz nieopisanej radości i satysfakcji z działania, dzieci będą kształtować świadomość swojego ciała i przestrzeni, uczyć się współdziałania w grupie, a także rozwijać swoją samodzielność i kreatywność.
BLOK ZAJĘĆ ARTYSTYCZNYCH
Nauka gry na instrumencie wprowadza dzieci w świat muzyki, rozwija poczucie rytmu. Gra na ukulele rozwija koordynację wzrokowo-ruchową, koordynację ruchów palców dłoni i przedramienia, motorykę palców i dłoni, wspomaga umiejętności posługiwania się przedmiotami codziennego użytku i wykonywania drobnych ruchów.
Dzięki grze na instrumencie kształtuje się u dziecka zdolność analizy i syntezy materiału słuchowego, rozwija koncentrację i zdolność rozumienia i zapamiętywania materiału wizualnego i słuchowego. Wspólne granie z innymi daje poczucie przynależności do zespołu, uczy cierpliwości, współpracy, oswaja z wystąpieniami publicznymi, zwiększa pewność siebie poprzez publiczne przedstawianie efektów swojej pracy i osiągnięć. Tworzenie muzyki uwrażliwia na piękno, pomaga wyrażać emocje i zrelaksować się.
BLOK ZAJĘĆ ARTYSTYCZNYCH
Zajęcia z szycia sprzyjają rozwojowi motoryki małej u dziecka. Posługując się igłą dzieci uczą się zasad bezpiecznej pracy oraz skupienia na wykonywanej czynności.
Wykorzystanie kolorowych nici, guzików, koralików i skrawków materiałów rozwija ich kreatywność. Podczas zajęć dzieci tworzą własne projekty maskotek lub przedmiotów użytkowych (np. torebki, piórniki). Wykonanie każdego projektu przebiega w kilku etapach (projektowanie, przygotowanie wykrojów, zszywanie elementów, ozdabianie). Dzięki temu dzieci uczą się planowania pracy oraz cierpliwości w oczekiwaniu na efekt swoich działań.
BLOK ZAJĘĆ INTELEKTUALNYCH
Nauka gry w szachy sprzyja wszechstronnemu rozwojowi dziecka. Doskonali zdolności matematyczne, poprawia koncentrację, cierpliwość, determinację
i opanowanie.
Od września 2017 roku decyzją Ministerstwa Edukacji Narodowej nauka gry w szachy jest realizowana w szkołach w ramach podstawy programowej.
Szachy to królewska gra taktyczna, która łączy ze sobą sport, naukę
i zabawę. Rozwija wyobraźnię przestrzenną, pamięć i uwagę. Uczy zasady „fair play”, planowania swoich działań, spokojnego przyjmowania porażek i zwycięstw oraz szacunku do rywala.
BLOK ZAJĘĆ INTELEKTUALNYCH
“Pozwólcie dzieciom przychodzić do Mnie, nie przeszkadzajcie im; do takich bowiem należy królestwo Boże.” (Mk 10,14)
Dzieci poprzez zabawy, piosenki i słuchanie opowieści biblijnych poznają życie Jezusa oraz podstawowe prawdy wiary. Uczestniczenie w grupowej katechezie jest okazją do wspólnej modlitwy oraz nauki.
BLOK ZAJĘĆ RUCHOWYCH
Taniec jest jednym ze sposobów przeżywania i przekazywania emocji, To wspaniały sposób na dobrą zabawę i odprężenie.
Taniec usprawnia ogólną motorykę oraz koordynację ruchową, poprawia sylwetkę, kształtuje świadomość ciała. Pomaga pokonać nieśmiałość, kształtuje wrażliwość estetyczną, rozładowuje emocje.
BLOK ZAJĘĆ RUCHOWYCH
Rozwijają plastyczność ciała, uczą wdzięku ruchów i gracji, a także pozwalają wyrazić dziecięce emocje. Rozbudzają wrażliwość na piękno i estetykę ruchu.
Zajęcia kształtują nawyk przyjmowania prawidłowej postawy ciała. Wpływają na ładną sylwetkę, poprawiają sprawność fizyczną. Na zajęciach dzieci uczą się płynności, wdzięku, piękna i harmonii ruchów.
BLOK ZAJĘĆ RUCHOWYCH
Trening aikido pomaga korygować wady postawy, a ze względu na częstą asynchroniczną pracę stóp i dłoni podczas wykonywanych technik, pozytywnie stymuluje pracę mózgu.
W czasie zajęć dzieci uczą się m.in. panowania nad własnymi odruchami, koordynacji ruchów, amortyzacji upadku, synchronizacji i swobody w ćwiczeniach z partnerem oraz przewidywania skutków działania własnego i innych. Ćwiczenia sprzyjają poprawie refleksu, koncentracji i wyciszeniu dziecka.
BLOK ZAJĘĆ RUCHOWYCH
PRZEDSZKOLIADA.PL to ogólnopolski system rozrywki ruchowej dla dzieci w wieku przedszkolnym. Składa się on z unikatowych projektów promujących kulturę fizyczną
i wszechstronny rozwój ruchowy wśród przedszkolaków.
Przedszkoliada.pl zapewnia dzieciom rozrywkę i edukację ruchową, tak ważną dla młodego pokolenia. Celem zajęć jest wszechstronny rozwój ruchowy, przeciwdziałanie otyłości i zapobieganie zwolnieniom z zajęć wychowania fizycznego. Podczas ćwiczeń wykorzystywane są elementy gry w piłkę nożną, koszykówkę, siatkówkę, czy piłkę ręczną.
Zachęcamy do zapoznania się ze stroną www.przedszkoliada.pl oraz funpagem https://www.facebook.com/przedszkoliada/?fref=ts .
BLOK ZAJĘĆ WSPOMAGAJĄCYCH
Zajęcia TUS służą poznawaniu i kształtowaniu podstawowych umiejętności społecznych, z tego względu są szczególnie przydatne dla dzieci, które są nieśmiałe, wycofane, mają problemy emocjonalne, trudności w kontaktach z rówieśnikami
i w nawiązywaniu relacji, dzieci z Zespołem Aspergera i Autyzmem.
Podczas zajęć w małych grupkach, dzieci pod okiem psychologa, poprzez zabawę
i różne aktywności uczą się jak słuchać i pytać innych, w jaki sposób odmawiać, dyskutować, zawierać znajomości, prowadzić rozmowę oraz reagować na krytykę, współdziałać, rywalizować czy radzić sobie z emocjami.
Udział w zajęciach pomaga budować poczucie własnej wartości, relacji rówieśniczych, radzić sobie w nowych sytuacjach oraz sprzyja rozumieniu zasad i podstawowych zachowań społecznych.
BLOK ZAJĘĆ WSPOMAGAJĄCYCH
Zajęcia z psychologiem kierowane są do dzieci przejawiających trudności edukacyjne, społeczne i emocjonalne.
Celem zajęć jest poprawa funkcjonowania emocjonalnego i społecznego, a także nabywanie i doskonalenie umiejętności interpersonalnych. Dobór form pracy
z dzieckiem oraz ich częstotliwość zależne są od indywidualnych potrzeb dzieci.
BLOK ZAJĘĆ WSPOMAGAJĄCYCH
Zajęcia logopedyczne mają na celu rozwijanie prawidłowej mowy i doskonalenie umiejętności komunikacyjnych i społecznych u dzieci.
Skuteczna terapia logopedyczna pozwala na osiągnięcie sukcesu w zakresie korygowania zaburzeń mowy. Ułatwia dziecku funkcjonowanie w grupie
rówieśniczej i środowisku rodzinnym. W celu usprawniania aparatu mowy, logopeda stosuje atrakcyjne formy pracy z dzieckiem, wykorzystując m.in. gry i zabawy. Zajęcia przybierają formę indywidualną lub grupową według potrzeb dziecka.
BLOK ZAJĘĆ WSPOMAGAJĄCYCH
Metoda Integracji Sensorycznej przeznaczona jest dla dzieci w wieku przedszkolnym
i wczesnoszkolnym, które doświadczają problemów w codziennym funkcjonowaniu. Adresatami metody są także dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym, autyzmem, zespołem Aspergera, zespołem Downa oraz wieloma innymi rodzajami niepełnosprawności.
Terapia integracji sensorycznej ma postać „naukowej zabawy”, w której dziecko np. tocząc się w beczce, huśtając na platformie, rozbijając bańki mydlane na trampolinie czy przeciskając się przez wąski tunel, bawi się i uczy jednocześnie. Podczas terapii dziecko nie ćwiczy konkretnych umiejętności, lecz poprawiając integrację sensoryczną wzmacnia procesy nerwowe. Głównym zadaniem tej terapii jest dostarczenie kontrolowanej ilości bodźców sensorycznych poprzez różnorodne ćwiczenia.
Do terapii wykorzystywany jest specjalistyczny sprzęt taki jak: podwieszane platformy, hamaki, deskorolki, trampoliny, tunele, piłki gimnastyczne, równoważnie, a także materiały różnej faktury do stymulacji dotykowej, materiały do stymulacji wzrokowej, węchowej, smakowej itp.
BLOK ZAJĘĆ WSPOMAGAJĄCYCH
Dogoterapia wykorzystywana jest w edukacji i terapii dzieci z autyzmem, Zespołem Downa oraz niepełnosprawnością intelektualną.
Głównym jej celem jest usprawnianie umiejętności poznawczych i emocjonalnych dziecka. Odpowiednio wyszkolony pies motywuje do wykonania zadania, przez co zwiększa efektywność terapii. Poprzez swoją bezwarunkową akceptację, pies zaspokaja potrzebę bliskości, a także łagodzi poczucie lęku.
Prowadzimy przedszkola w dwóch dogodnych lokalizacjach w Lublinie:
Wielu z Twoich sąsiadów już skorzystało
z edukacji w naszej Akademii.
Prowadzimy przedszkola w dwóch dogodnych lokalizacjach w Lublinie:
Wielu z Twoich sąsiadów już skorzystało
z edukacji w naszej Akademii.
ul. Ks. J. Popiełuszki 28D
20-052 Lublin
NIP 7123228879
Akademia ul.Ks. J .Popiełuszki - tel. 81 536 28 28
Akademia ul.Startowa 16 - tel. 81 759 28 28
www.facebook.com/przedszkole.akademia
numer konta bankowego: 40 1020 3147 0000 8502 0079 0220
Jeżeli mają Państwo pytania, pragniecie przesłać ofertę lub potrzebujecie innych informacji, zapraszamy do kontaktu osobistego
lub skorzystanie z danych znajdujących się
w zakładce KONTAKT.
Rodziców posiadających konto
w STREFIE RODZICA zapraszamy
do korzystania z indywidualnych opcji
dostępnych po zalogowaniu.
Realizacja Arteneo. Projekt Batyra.pl. Prawa autorskie Akademia Przedszkolaczka Sp z o.o.. Wszystkie prawa zastrzeżone.